بی‌بی‌سی گزارش داد؛

افزایش تولید نفت با بهبود تقاضا

کدخبر: ۳۴۹۱۴۳
اقتصادنیوز: انتظار می‌رود اوپک و متحدانش میزان تولید نفت را افزایش دهند.
افزایش تولید نفت با بهبود تقاضا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بی‌بی‌سی؛ پیش‌بینی می‌شود به دلیل نشانه‌هایی از بهبود تقاضا، تولیدکنندگان نفت در هفته ی جاری، خبر از افزایش تولید نفت دهند. سازمان کشورهای صادرکننده ی نفت (اوپک) در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، جلسه ای را در رابطه با این موضوع برگزار می کند. تحلیل گران پیش بینی می کنند تولیدکنندگان اصلی نفت با محدود کردن کاهش تولید نفت موافقت کنند.

اوپک و متحدانش به دلیل سقوط تقاضا در ماه آوریل، تولید نفت را به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دادند. این توافق در جهت بهبود قیمت ها و کاهش اثرات قرنطینه و همه گیری کرونا صورت گرفت. قیمت نفت خام برنت در سال جاری به میزان 30 درصد کاهش یافته است. نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز در ماه آوریل به محدوده ی منفی سقوط کرد.

احتمالا اوپک و متحدانش در ماه آینده، تولید نفت را به میزان 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد. در این صورت، تولید نفت در مقایسه با ماه های اخیر 2 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. سازمان بین المللی انرژی در اظهار نظر خوش بینانه ای اعلام کرد در حال حاضر، بدترین اثرات همه گیری ویروس کرونا بر بازار نفت به پایان رسیده است.

طبق برآورد جدید سازمان بین المللی انرژی، میزان کاهش تقاضا کمتر از تخمین قبلی خواهد بود. با این حال، این سازمان در مورد اثرات همه گیری ویروس بر بازار نفت هشدار داد. طبق گزارش سازمان، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، به ویژه در آمریکا و آمریکای لاتین، چشم انداز بهبود تقاضا را در معرض خطر قرار می دهد.

انتظار می رود تقاضای جهانی نفت تا نیمه ی دوم سال 2021 به مقادیر پیش از بحران همه گیری کرونا باز نگردد. زیرا 2 تا 3 سال زمان لازم است تا سفرهای هوایی بین المللی و تقاضای سوخت به وضعیت عادی برگردد.

مترجم: گیسو جعفری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید