مقام مصری:

نتایج اولیه داروی ما برای کرونا امیدوار کننده است

کدخبر: ۳۴۹۳۰۶
اقتصادنیوز؛ رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا وابسته به وزارت بهداشت مصر گفت: مطالعات محلی روی ایده یک داروی خاص که در مصر در حال تولید است، با قدرت در حال انجام است و نتایج اولیه آن روزهای آتی مشخص خواهد شد.
نتایج اولیه داروی ما برای کرونا امیدوار کننده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛  اسکای نیوز نوشت: مصری ها و بازار داروسازی در روزهای آینده چشم انتظار نتایج اولیه مطالعات محلی روی دارویی هستند که در مصر برای درمان بیماری کووید۱۹ در حال تولید است این در حالی است که مسئولان وزارت بهداشت مصر تاکید می کنند که علی رغم کاهش میانگین مبتلایان در هفته های اخیر، این کشور هنوز  به مرحله اوج کرونا نرسیده است.

«دکتر حسام حسنی» رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا وابسته به وزارت بهداشت و مسکن مصر در این باره به اسکای نیوز می گوید: مطالعات محلی روی ایده یک داروی خاص که در مصر در حال تولید است، با قدرت در حال انجام است و نتایج اولیه آن روزهای آتی مشخص خواهد شد.

وی افزود: ما هنوز در مرحله نتایج اولیه هستیم که امیدوار کننده است اما هنوز به مطالعات و اقدامات آماری اثبات شده نرسیده است و همین اقدام اکنون در حال انجام است.

این پزشک مصری درباره اعلام نتایج نهایی این دارو اظهار کرد: نتایج نهایی پس از مطالعات آماری لازم و اثبات شده اعلام خواهد شد و نتایج ابتدا در مجلات علمی منتشر می شود.

شرکت صنایع دارویی دهم رمضان مصر موسوم به «رامیدا» اواخر ژوئن گذشته از آغاز ساخت دارویی موسوم به «آنویزیرام» برای درمان بیماری کووید۱۹ خبر داده بود.

آنویزیرام دارویی مشابه داروی ژاپنی آویگان است که حاوی ماده فعال فاواپیراویر است و برای درمان بیماران کووید۱۹ مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال حسام حسنی رئیس کمیته علمی مبارزه با ویروس کرونا تاکید می کند که علی رغم کاهش تعداد مبتلایان کرونا در هفته های اخیر، اما این به معنای عبور از مرحله اوج بیماری نیست.

او افزود: نمی توانیم بگوییم که مصر اوج کرونا را پشت سر گذاشته مگر اینکه میانگین کاهش تعداد مبتلایان به ویروس تا اواخر ماه جولای جاری همچنان ادامه داشته باشد.

در مصر تا روز یکشنبه ۸۲۰۷۰نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۲۴۴۱۹ نفر بهبود یافته اند و ۳۸۵۸ نفر دیگر نیز جان باخته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید