ادعای خبرگزاری تسنیم:

واگذاری مسئولیت نمایش خانگی به صداوسیما قطعی است

کدخبر: ۳۴۹۳۱۳
تسنیم مدعی شد که واگذاری مسئولیت نمایش‌ خانگی به صداوسیما قطعی است، فقط باید منتظر بمانیم که کدام بخش این مسئولیت را به‌عهده می‌گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم،  این روزها بحث‌های زیادی درباره مسئولیت صدور مجوز به سریال‌های شبکه نمایش‌خانگی مطرح می‌شود. پس از آنکه از ابتدای تیرماه سازمان سینمایی اعلام کرد به دلیل اشباع بازار از مجوز‌های صادره برای نمایش خانگی، موقتاً صدور مجوز را تعلیق می‌کند، گمانه‌زنی‌ها نسبت به علت این موضع‌گیری شروع شد. از همان ابتدا حدس‌هایی درباره انتقال مسئولیت صدور مجوز به صداوسیما زده شد که با گذشت زمان مشخص شد این حدسها واقعیت نزدیک بوده است.

ساترا سازمانی ذیل صداوسیماست که از سال 1396 تأسیس شد که مسئولیت خود را نظم بخشیدن و مدیریت رسانه‌های صوت و تصویر در فضای مجازی تعریف کرده بود. این سازمان با رویکردی جدید نسبت به تعریف مداخله حداقلی در رسانه‌های خصوصی اینترنتی مشغول به فعالیت شده بود که توانست بعد از مدت کوتاهی با جلب اعتماد آنها تقریباً تمام سرویس‌ها را تحت رگولاتوری خود درآورد.

بر همین اساس در روزهای اخیر از ساترا به عنوان محتمل‌ترین نهاد برای انجام مسئولیت صدور مجوز به سریال‌های شبکه نمایش خانگی یاد می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید