اقتصادنیوز بررسی کرد؛

هزینه‌های زندگی در اتریش؛ سیستم آموزشی رایگان در کشور گران‌قیمت/ درآمد بالای حسابداری و معماری

کدخبر: ۳۴۹۳۹۹
اقتصادنیوز: هزینه های زندگی در اتریش نسبتا بالا است، اما با میزان درآمد در تناسب است.
هزینه‌های زندگی در اتریش؛ سیستم آموزشی رایگان در کشور گران‌قیمت/ درآمد بالای حسابداری و معماری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایت اینترنیشنز، هزینه های زندگی در اتریش در شهرهای مختلف متفاوت است اما به طور کلی، هزینه های مسکن بسیار بالا است.  ارتباطات در اتریش بسیار توسعه یافته است و گزینه های مختلفی برای خدمات اینترنتی و تلفنی وجود دارد. دسترسی به حمل و نقل عمومی و رانندگی در جاده ها نیز بسیار آسان و ایمن است.

اتریش در تازه ترین رتبه بندی گران ترین کشورهای جهان، در رتبه ی 18 قرار گرفت. هزینه های زندگی در اتریش به طور چشمگیری در شهرها و استان های مختلف این کشور تفاوت دارد. به طور کلی، شهرهای وین و اینسبروک از گران ترین شهرهای اتریش هستند، و گراتس و کلاگن فورت ارزان ترین شهرهای این کشور هستند. برای مثال هزینه های زندگی در شهرهای اینسبروک و وین به ترتیب 1800 و 1600 یورو در ماه است، این در حالی است که زندگی در شهر گراتس 1300 یورو در ماه هزینه دارد.

متوسط متراژ آپارتمان در اتریش 77 متر مربع است. متوسط اجاره بهای آپارتمان یک خوابه و سه خوابه در اتریش به ترتیب 641 و 1168 یورو در ماه است. به طور کلی هزینه ی اجاره آپارتمان در شهر وین 12 تا 20 یورو در هر متر مربع، و متوسط اجراه بها در این شهر 1338 یورو در ماه است. در حالی که متوسط اجاره بهای مسکن در شهر گراتس، یکی از ارزان ترین شهرهای اتریش، 919 یورو در ماه است.

صورت حساب آب و برق در اتریش براساس متراژ خانه برآورد می شود. متوسط هزینه ی ماهانه برق 20 یورو (21 دلار) است. هزینه ی اینترنت نیز حدود 9 تا 83 یورو (10 تا 91 دلار) در ماه است.

unnamed.jpg

اتریش دارای سیستم آموزش عمومی رایگان است و حدود 90 درصد از کودکان اتریشی در این مدارس تحصیل می کنند. هزینه ی تحصیل در مدارس خصوصی حدود 35 هزار یورو در سال و شهریه ی تحصیل در مدارس بین المللی نیز 13 هزار یورو در سال است. تحصیل و اقامت یک ساله در این مدارس نیز حدود 64 هزار یورو در سال هزینه دارد.

سیستم حمل و نقل عمومی در اتریش توسعه یافته و مدرن است و قیمت مناسبی دارد. هزینه ی بلیط وسایل حمل و نقل عمومی حدود 1.8 تا 2.2 یورو است. بلیط های 24، 48 و 72 ساعته نیز به ترتیب 8، 14 و 17 یورو قیمت دارند. هزینه بلیط ماهانه نیز 51 یورو است و برای تمام وسایل حمل و نقل عمومی قابل استفاده است.

اتریش دوازدمین اقتصاد بزرگ جهان است. بازار کار اتریش به میزان زیادی به صنایعی همچون ساخت و ساز، گردشگری، تولید وسایل نقیله، الکترونیک، مواد غذایی و حمل و نقل وابسته است. همچنین، صنعت نساجی نقش پررنگی در ثبات مالی این کشور دارد.

متوسط دستمزد خالص ماهانه در اتریش 1848 یورو است، در حالی که میانگین حقوق ناخالص حدود 2688 یورو در ماه است. متوسط درآمد سالانه ی افراد نیز 32250 یورو می باشد. برای مثال، درآمد سالانه در بخش مدیریت اجرایی حدود 90 هزار یورو در سال است. در جدول زیر درآمد سالانه برای برخی مشاغل در اتریش نشان داده شده است:

درآمد سالانه (بر حسب یورو)

مشاغل

59,000

حسابدار

58,000

معمار

58,000

مدیر بازاریابی

57,000

مدیر تولید

45,000

مهندس نرم افزار

36,000

پرستار

32,400

معلم

 
مترجم: گیسو جعفری
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید