انتقاد روسیه از کارزار فشار حداکثری آمریکا بر ایران؛ هراقدامی برای حفظ برجام انجام می‌دهیم!

کدخبر: ۳۴۹۴۲۳
اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در پنجمین سالگرد امضای توافق هسته‌ای بین ایران و گروه موسوم به ۵+۱، کارزار موسوم به فشار حداکثری آمریکا بر ایران را «کوته‌بینانه و نادرست» توصیف کرد.
انتقاد روسیه از کارزار فشار حداکثری آمریکا بر ایران؛ هراقدامی برای حفظ برجام انجام می‌دهیم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  نوشته خبرگزاری «تاس»، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «دولت کنونی واشنگتن باید درک کند که آمریکا در قبال مابقی جهان تعهداتی دارد که باید آنها را اجرا کند».

بر این اساس، مسکو همچنین تاکید کرد که روسیه مصمم است تا هر اقدامی را برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته‌ای ایران) از حملات آمریکا، انجام دهد.

وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه هنوز هم می‌توان برجام را به مسیر پایدار برگرداند، افزود: «چالش‌ها در مسیر اجرای برجام را متوقف کنید و این دستاورد را نابود نکنید. هنوز هم مانند پنج سال پیش، جهان هیچ انتخاب مؤثرتر و قابل اتکاتری جز اجرای تصمیمات شورای امنیت ندارد».

به نوشته تاس، در بیانیه مسکو آمده است: «مخالفان برجام هنوز هم جایگزینی برای آن پیشنهاد نداده‌اند و برای تمایلات خودشان تنش‌های سیاسی-نظامی در خاورمیانه را افزایش می‌دهند، در شورای امنیت تنش‌زایی می‌کنند و همزمان می‌خواهند مشکلات مرتبط با انتخابات (ریاست‌جمهوری آمریکا) را حل کنند».

وزارت خارجه روسیه ضمن اشاره به اینکه آمریکا با عمل نکردن به تعهداتش ذیل برجام، خود را در عرصه جهانی بی‌اعتبار کرده، افزود: «این راهی به ناکجاآباد است. برجام برای جلوگیری از سناریوهای توسل به زور طراحی شده تا خطر جنگ را از منطقه خلیج فارس دور کند. این توافق هنوز هم جایگزینی ندارد».

مسکو در پایان از تمام طرف‌ها و اعضای سازمان ملل خواست تا برای حفظ برجام، اراده سیاسی نشان داده و درخصوص آن اشتباه نکنند.

پیش از این نیز مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای در سالگرد برجام با ابراز تاسف مجدد از خروج آمریکا از توافق تاکید کرد نباید تصور کرد فرصت دیگری برای جامعه بین‌المللی برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران به شیوه جامع کنونی به وجود خواهد آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید