شهردار رشت استیضاح می‌شود

کدخبر: ۳۴۹۷۱۹
اقتصاد نیوز: در صد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر رشت، طرح استیضاح شهردار رشت با ۶ رأی موافق اعضای شورا اعلام وصول شد.
شهردار رشت استیضاح می‌شود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ اسماعیل حاجی‌پور عصر امروز در صد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر رشت با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در شورا در آرامش تصمیم می‌گیرند و خوشبختانه از روز استیضاح شهردار تا امروز اوضاع به گونه‌ای بوده که تنشج ایجاد نشده و این رسالت بر دوش رسانه‌ها است که فضای آرامی را ایجاد کنند.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به استیضاح شهردار رشت گفت: این استیضاح ممکن است منجر به برکناری شهردار یا همکاری مجدد وی شود و در صورت همکاری مجدد همه برای عمران و آبادانی شهر کمک خواهیم کرد و اگر ایشان نماند باز برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم و شهردار هم مکلف است که تا لحظه آخر به احترام مردم رشت کار خود را انجام دهد.

حاجی‌پور افزود: از آنجا که در جلسه قبل شورای شهر رشت، 6 نفر اعضای شورا از پاسخ شهردار قانع نشدند و 4 نفر نیز قانع شدند لذا ما امروز اعلام وصول شهردار را به رای می‌گذاریم و نتیجه را ابلاغ خواهیم کرد و شهردار نیز مکلف است در روزی که شورا تعیین می‌کند در صحن شورا حضور یابد و مجدداً پاسخ‌های خود را ارائه دهد.

رئیس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت شهرداری باید سریع‌تر تصمیم بگیریم چون امروز همه پرسنل، کارکنان شهرداری و به‌نوعی تمام شهر منتظر تصمیم ما هستند لذا شهر نباید در حالت بلاتکلیف بماند و با توجه به نظرات اعضای شورا روز شنبه 28 تیرماه را مشخص کردیم تا شهردار جهت پاسخ به استیضاح در صحن شورا حضور یابد.

حاجی‌پور با اشاره به لایحه صدور پروانه ساخت و ساز و یا تخریب بناهای با قدمت 70 ساله در سطح شهر رشت تصریح کرد: در این زمینه نیز شهرداری مکلف است قبل از صدور پروانه ساخت یا تخریب بناهایی که بیش از هفتاد سال قدمت دارند از شورا مجوز بگیرد تا از این طریق از بناهای تاریخی خود محافظت کنیم نه اینکه به یکباره با تخریب آن مواجه شویم.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به نامه‌‌ درخواست شورا از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در این نامه از دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستیم تا آمار روزانه مبتلایان به کرونا و سایر موارد مرتبط با آن را به کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا اعلام کند.

بهراد ذاکری خاطرنشان کرد: عدم اطلاع آمار روزانه مبتلایان به کرونا به کمیسیون بهداشت شورا در روند قانونگذاری شورا تاثیر می‌گذارد؛ متاسفانه اعلام شده که شهر رشت نیز در وضعیت قرمز قرار گرفت و این احتمال وجود دارد که کل استان گیلان در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

وی با اشاره به لایحه صدور پروانه ساخت بناهای قدیمی رشت بیان داشت: شهرداری قبل از صدور پروانه برای بناهای دارای قدمت بالای 70 سال لایحه آن را به شورا ارسال کند تا شورا در مورد صدور پروانه آن تصمیم‌گیری کند.

ذاکری به موضوع الزام شهرداری به تنظیم شیوه‌نامه جرائم ساخت و ساز در کمیسیون 100 گفت: سالهاست که بسیاری از ساختمان‌ها جرایم خود را پس از محکومیت در کمیسیون 100 پرداخت نمی‌کند و بخشی از هزینه‌ها نیز از طریق این پرداخت‌ها تأمین می‌شود لذا انتظار داریم که شهرداری در یک بازه زمانی دو ماهه شیوه‌نامه آن را تنظیم و به کمیسیون‌های شورا بفرستد.

طرح استیضاح شهردار رشت‌ یکی از موضوعاتی بود که در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت و در ادامه طرح استیضاح با همان 6 موافق اعضای شورا در جلسه قبل امضا شد و روز شنبه 28 تیرماه نیز برای پاسخ شهردار به استیضاح تعیین شد.

شهردار رشت چند روز پیش با حضور در صحن شورا به سوالات اعضای شورای شهر رشت پاسخ داد و در پایان 4 نفر از اعضای شورا نسبت به پاسخ‌های او قانع شدند و 6 نفر نیز قانع نشدند که طرح استیضاح شهردار مطرح شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید