زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق

کدخبر: ۳۴۹۷۳۱
اقتصاد نیوز: «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق روز چهارشنبه گفت: به‌زودی زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را اعلام خواهیم کرد.
زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: الکاظمی گفت: انتخابات هدف ما است و به‌زودی زمان برگزاری آن را اعلام می کنیم.

وی افزود: همه طرف‌های مرتبط با موضوع انتخابات بایستی برای تکمیل قانون انتخابات با هم همکاری کنند و اساس یک روند انتخاباتی عادلانه و منصفانه را باید از طریق کمیساریای انتخابات پایه گذاری کرد و این نهاد توانایی مدیریت آن را دارد.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه عراق،نخست‌وزیر عراق همچنین تاکید کرد که به زودی اسامی تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی که در جریان اعتراضات اخیر کشته شدند، را اعلام خواهد کرد.

الکاظمی گفت: حمل سلاح در انحصار دولت است و باید امنیت همه گذرگاه های مرزی و بنادر نیز زیر نظر دولت باشد.

نخست وزیر عراق صبح امروز (چهارشنبه) به همراه وزیران دولت در سفر به بصره در جنوب این کشور، نشست هیات دولت را در این شهر برگزار کرد.

وی در این نشست گفت که پیام دولت و شورای وزیران با برگزاری این نشست در بصره این است که ما خدمات و نیازهای مردم را در اولویت قرار خواهیم داد و آنها را عملی خواهیم کرد

الکاظمی افزود که کار کردن با روحیه تیمی یکپارچه به ما کمک می کند که بر بسیاری از چالش هایی که کشور را درگیر خود کرده است غلبه کنیم.

استان بصره در بیشتر روزها شاهد اعتراض های کارگران، کارمندان و گروه های مردمی به وضعیت حقوق و درآمد و نیز کمبود خدمات عمومی و رفاهی است.

در چند روز گذشته مردم این استان در اعتراض به کمبود برق در طول شبانه روز تجمع های گسترده ای برپا کردند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق روز گذشته (سه شنبه) نیز به کربلا سفر کرد.

وی در این سفر پس از شرکت در نشست مسوولان این استان بیمارستان مجهز امام حسن مجتبی (ع) کربلا را افتتاح کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید