گوشی دزدی با ترفند در خراب خودرو

کدخبر: ۳۴۹۸۵۲
اقتصادنیوز : ماموران پلیس چهار سارق را که در پوشش مسافربر و با ترفند در خراب خودرو اقدام به سرقت تلفن همراه مسافران خود کرده بودند، دستگیر کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در روزهای نخست سال جاری قبل پروندهای با موضوع سرقت تلفن همراه با شکایت زنی در کلانتری ۱۱۵ رازی تشکیل و برای شناسایی متهمان ، پرونده به پایگاه هشتم ارجاع شد.

پس از آن بود که این زن با حضور در مقر پلیس آگاهی به ماموران گفت: در تاریخ دهم فروردین ماه در میدان منیریه به مقصد خیابان قزوین سوار یک دستگاه خودرو پراید یشمی رنگ که راننده آن مردی حدودا ۵۰ ساله بود و در صندلی عقب آن هم زن و مردی نشسته بودند، شدم. چند دقیقه از سوار شدنم به خودرو نگذشته بود و در حال چک کردن تلفن همراهم بودم که پس از طی مسافتی راننده گفت در خودرویش خراب است و به بهانه محکم کردن در خودرو چندبار به سمت من خم شد و قبل از رسیدن به مقصد هم از من عذرخواهی کرد و گفت مسیر را اشتباه متوجه شده و به همین دلیل از من خواست که پیاده شوم، اما هیچ کرایهای هم از من نگرفت و گفت که کرایه صلواتی است.

شاکی ادامه داد: پس از پیاده شدن از خودرو متوجه شدم که تلفن همراهم که حتی داخل خودرو نیز همراهم بود به سرقت رفته است.

با کسب این اطلاعات بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت و آنان در جریان تحقیقات موفق به شناسایی مالخر گوشی سرقتی شده و در عملیاتی با هماهنگی قضایی او را در تاریخ ۱۶ تیرماه دستگیر کرده و به مقر انتظامی انتقال دادند. 

با انتقال مالخر به مقر پلیس او تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد و گفت که  گوشی تلفن همراه مسروقه شاکی را به همراه ۱۰ دستگاه گوشی دیگر از فردی به نام مجید که از سارقان حرفهای و سابقه دار است، خریده است.

با اطلاعات به دست آمده، ماموران تحقیقات خود برای شناسایی مجید را آغاز کرده  و در جریان آن متوجه شدند که او اخیراً باندی را تشکیل داده و با همدستی سه تن از دوستانش  که شامل دو مرد و یک زن است،  تحت پوشش مسافربر دست به سرقت زدهاند. به همین دلیل نیز تحقیقات برای دستگیری مجید آغاز شد و مدتی بعد با شناسایی مخفیگاه سارقان، این افراد در عملیاتهای مختلف و هماهنگ دستگیر شده و به مقر پلیس منتقل شدند. 

با انتقال چهار متهم به مقرانتظامی، آنان به جرم خود اعتراف کرده و اقرار کردند که حدود پنج ماه است با تشکیل باندی در قالب مسافربر به رانندگی مجیدو به بهانه خرابی در اقدام به سرقت اموال گرانبها و گوشی تلفن همراه مسافران کردهاند. به شیوه که دو یاسه نفر از اعضا بر صندلی عقب خودرو نشسته و یک نفر نیز راننده بود. مسافر نیز مجبور بوده که روی صندلی جلو بنشیند و در این حین به بهانه خرابی در گوشی از از کیف یا پای مالباخته برداشته و او را پیاده می کردند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که متهمان دستگیر شده تا کنون به بیش از ۴۰ فقره سرقت با همین شیوه در سطح شهر تهران اعتراف کردهاند که تاکنون ۱۰ تن از مالباختگان شناسایی شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید