مردی که برای کارگران مقابل رای شورای نگهبان ایستاد

کدخبر: ۳۴۹۹۶۹
مجمع ایثارگران در پیامی در گذشت «ابوالقاسم سرحدی زاده» را تسلیت گفت و نوشت: در دولت دوم مهندس میر حسین موسوی به گونه ای مردانه از حق کارگران در برابر تفسیر شورای نگهبان در آن سالها که "ملزم کردن کارفرما به پرداخت حق بیمه کارگران کارگاه های کوچک زیر ۵ نفر را خلاف شرع می دانست" دفاع کرد که زمینه شکل گیری نهادی در جمهوری اسلامی به نام مجمع تشخیص مصلحت نظام را فراهم آورد.
مردی که برای کارگران مقابل رای شورای نگهبان ایستاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، در پی در گذشت ابوالقاسم سرحدی زاده وزیر کار و امور اجتماعی در دولت دوم میرحسین موسوی، مجمع ایثارگران بیانیه‌ای صادر و فقدان او را تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

ابوالقاسم سرحدی زاده درگذشت! خبر کوتاه بود اما برای آنانکه وی را می شناختند پیش چشمانشان ناباورانه منظومه ای بلند از خصائل انسانی یک مرد گشوده شد. خلق نیکو، صداقت، ایثارگری، عدالت طلبی، ساده زیستی و دستگیری و حمایت از مظلومان و زحمتکشان آنهم نه آنگونه که عده ای تنها شعارش را سر می دهند؛ او را در جایگاهی ممتاز و رفیع در میان مدیران ارشد جمهوری اسلامی قرار داده است. مجاهدی نستوه که به عنوان یکی از اعضای اصلی حزب ملل اسلامی بهترین سال های جوانی اش را به مدت ۱۴ سال برای تحقق آرمان آزادی خواهی و در دفاع از دین و میهن در زندان ستم شاهی سپری کرد. اما برگ زرین کارنامه سرحدی زاده آنجایی نمایان می شود که با منصوب شدن به سمت وزیر کار به عنوان یار و یاور واقعی امام و انقلاب در حمایت از حقوق کارگران و مستضعفان که انقلاب اسلامی به فرموده بنیانگذار فرزانه اش حضرت امام خمینی (ره)، خود وامدار این قشر بوده و باید باشد؛ لحظه ای از پای ننشست و در دولت دوم مهندس میر حسین موسوی به گونه ای مردانه از حق کارگران در برابر تفسیر شورای نگهبان در آن سالها که "ملزم کردن کارفرما به پرداخت حق بیمه کارگران کارگاه های کوچک زیر ۵ نفر را خلاف شرع می دانست" دفاع کرد که زمینه شکل گیری نهادی در جمهوری اسلامی به نام مجمع تشخیص مصلحت نظام را فراهم آورد.

امروز ما سوگوار از دست دادن مردی از جنس کارگران و زحمتکشان و یکی از نمایندگان راستین و نه شعاری آنها هستیم که خود همانند آنان صبورانه در کنج عزلت ناملایمات روزگار را تاب می آورد. مردمانی که با افزایش فشارهای اقتصادی و تعطیلی روز افزون واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور، روز به روز سفره شان کوچکتر و کوچکتر می شود.

در چنین شرایطی است که خلاء مردان بزرگی همچون سرحدی زاده با روحیه دینداری و انسان مداری بیش از پیش احساس می شود. به راستی که ایثارگری و مجاهدت فی سبیل ا... جز آرمان خواهی و احقاق حقوق مستضعفان و زحمتکشان جامعه اسلامی نیست. او اصلاح طلبی اصیل بود که هیچگاه اصول اعتقادی و بنیادی اش را برای کسب مطامع دنیوی و پست و مقام به حراج نگذاشت.

مجمع ایثارگران این مصیبت جانگداز را به همه همرزمان و سختکوشان جبهه انقلاب اسلامی و مبازرین دوران ستم شاهی و تمامی دوستان و دوستداران آن عزیز و بالاخص به خانواده محترم و وفادار ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان معزز صبر مسئلت می نماییم.

راهش سبز و پر رهرو باد...

حزب مجمع ایثارگران

بیست و ششم تیرماه هزار و سیصد و نود و نه»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید