پول‌های بانک مرکزی یمن تحویل سعودی‌ها شد

کدخبر: ۳۴۹۹۸۷
اقتصادنیوز؛ سخنگوی شورای انتقالی یمن از تحویل پول‌های مصادره شده از بانک مرکزی این کشور به عربستان سعودی خبر داد.

شورای انتقالی جنوب پول‌‌های بانک مرکزی یمن را به سعودی تحویل داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «نزار هیثم» سخنگوی «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب یمن) در بیانیه‌ای که در پایگاه الکترونیکی این شورا منتشر شد، خبر داد پول‌های مصادره شده از بانک مرکزی یمن را به عربستان سعودی تحویل داده است.

پیشتر،‌ «محمد الحضرمی»، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن (وابسته به عربستان سعودی) گفته بود که شبه نظامیان مورد حمایت امارات عربی متحده موسوم به «شورای انتقالی جنوب» اموالی را که قرار بود به دست بانک مرکزی برسد، مصادره کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، سخنگوی شورای انتقالی در این خصوص خبر داد که «عیدورس الزبیدی» رئیس این شورا «دستوراتی مبنی بر تحویل کانتینرهای حاوی پول که از آنها محافظت می‌شده، به نیروهای سعودی «الواجب۸۰۲» وابسته به ائتلاف سعودی در پایتخت (ادعایی) عدن صادر کرده است».

سخنگوی شورای انتقالی در ادامه گفت که این اقدام: «در پاسخ به خواسته فرماندهی عالی سعودی و در راستای تقدیر از تلاش‌هایشان» صورت گرفته است.

نزار هیثم همچنین گفت: «فرماندهی عالی سعودی بر پایبندی خود به پرداخت حقوق بخش‌های نظامی و امنیتی در جنوب یمن پیش از عید قربان تأکید کرده است».

پیشتر، پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»،گزارش داده بود که ده‌ها نظامی در اعتراض به حقوق عقب افتاده خود در مقابل مقر ائتلاف سعودی در «عدن» (جنوب یمن) تجمع کردند(+) این اعتراضات درست پس از آن بود که عربستان سعودی، پیشتر، اعلام کرده بود که با توجه به بحران مالی این کشور که در نتیجه کاهش قیمت نفت، ویروس کرونا و ادامه جنگ یمن به وجود آمده است، سیاست ریاضت اقتصادی در پیش خواهد گرفت.

شورای انتقالی جنوب گروهی سیاسی-شبه نظامی است که در یازدهم می ۲۰۱۷ تحت حمایت امارات در جنوب یمن تاسیس شد و ریاست این شورا را «عیدروس الزبیدی» بر عهده دارد؛ الزبیدی فعال سیاسی در تحرکات جنوب یمن است و پیش‌تر پست استانداری یمن را بر عهده داشته است. فرماندهی شورای انتقالی جنوب را ۲۶ نفر از جمله «هانی بن بریک» بر عهده دارد؛ بن بریک به عنوان نائب رئیس شورای انتقالی جنوب نزدیک به مقامات امارات است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید