نجات عجیب کودک ۵ ساله غرق شده در رودخانه زاینده رود

کدخبر: ۳۵۰۱۲۸
اقتصاد نیوز: مدیر مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از نجات جان کودک پنج ساله غرق شده در رودخانه زاینده رود با احیاء قلبی و عروقی توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵خبر داد.
نجات عجیب کودک ۵ ساله غرق شده در رودخانه زاینده رود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: اورژانس ۱۱۵، محمد حیدری با  اعلام این خبر افزود: کودک پنج ساله که به دنبال غرق شدن در رودخانه زاینده رود حوالی روستای مارکده دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود، توسط کارشناسان اورژانس به زندگی بازگشت.

وی گفت: در تماس تلفنی روز جمعه ۲۷ تیرماه توسط  همراهان کودک با مرکز ارتباطات اورژانس استان مبنی بر غرق شدن یک کودک در رودخانه زاینده رود یک دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه کودک توسط نیروهای مردمی از آب گرفته شده بود،کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس پس از تحویل بیمار، با توجه به اینکه کودک دچار ایست  قلبی و تنفسی شده بود، عملیات احیای قلبی و ریوی را شروع و پس از بازگشت کودک  به زندگی، وی را برای اقدامات تکمیلی کودک به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل کردند.

به گفته وی ،سال گذشته ۴۹ مورد غرق‌شدگی از افراد بومی و غیربومی از جمله گردشگران در استان رخ داد که ۲۳ مورد غرق‌شدگی از این تعداد نیز در رودخانه زاینده‌رود بوده است. 

حیدری گفت:  به دلیل سرد بودن آب و کاهش سوخت و ساز مغز ، عملیات اکسیژن‌رسانی در زمانی که فرد غرق شده نجات پیدا کرده ضروری است و باید عملیات احیاء قلبی ریوی انجام شود.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری به باور غلط خارج کردن آب از ریه فرد غرق شده بعد از نجات، اشاره کرد و گفت:  ماساژ قلب برای آغاز عملیات خون‌رسانی در این مواقع مهم است.

رودخانه زاینده رود با ۴۰۲ کیلومتر از سرچشمه کوه‌های زردکوه در این استان شروع و تا تالاب گاوخونی دارد که از این میزان ۱۰۲ کیلومتر در استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید