آخرین وضعیت شیوع کرونا در مازندران؛

کنترل کرونا در مازندران سخت شده است

کدخبر: ۳۵۰۱۶۴
اقتصادنیوز: با تمام تمهیداتی که مسئولان ستاد ملی و استانی کرونا در مازندران به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس انجام داده‌اند، به نظر می‌رسد کنترل بیماری کووید 19 در این استان بسیار سخت شده و باید به فکر تصمیم‌هایی سخت‌تر و جدیدتر بود.
کنترل کرونا در مازندران سخت شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه، در خصوص برخی نگرانی ها بابت داروهای ویژه درمان بیماران کرونایی در بیمارستان های استان مازندران، اظهار کرد:با توجه به پروتکل ‌های مورد تایید وزارت بهداشت تا نون هیچ‌گونه کمبود دارویی در بیمارستان‌ها گزارش نشده است اگرچه باید تلاش کرد تا از گسترش ویروس جلوگیری و وضعیت را در یک حد متوسط نگاه داشت.

وی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کووید 19 در مازندران گفت: در 24 ساعت گذشته 252 بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

موسوی افزود: در همین مدت 196 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شده و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون 1231 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی در مورد علل اصلی افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان این بیماری، تصریح کرد: حضور تجمعات در مراکز خرید، تالارها، دورهمی‌های خانوادگی و مکان‌های مسقف از علل اصلی شیوع کرونا است.

وی در توصیه ای تاکید کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناست اماکن مسقف و زیاد نماندن در فضاهای بسته می‌تواند در کاهش ابتلای افراد به کووید 19 موثر باشد

شمار بیماران بستری کل در بابل به 234 نفر رسید

همچنین روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در مورد آخرین آمار مبتلایان به کووید 19 اعلام کرد که، در حال حاضر 234 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند و در 24 ساعت گذشته 44 بیمار جدید بستری و 35 بیمار هم ترخیص شدند همچنین، 37 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

تشدید اقدامات نظارتی در سطح استان مازندران

از سویی دیگر، با توجه به روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا برخورد جدی مرکز بهداشت شهرستان ساری با متخلفین بهداشتی نیز در دستور کار قرار گرفت به طوری که پلمب ٦ سالن ورزشی باحضور نماینده اداره ورزش و جوانان، پلمب دو تالار پذیرایی و دو سفره خانه، غیر فعال کردن 10سفره خانه و رستوران از جمله اقدامات نظارتی اعمال شده بوده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به قرمز شدن وضعیت شهرهای مازندران سینماها که در آخرین مرحله‌ بازگشایی اماکن عمومی قرار داشت در شهرهای با وضعیت قرمز تعطیل شد.

بر اساس اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مراکز فرهنگی، هنری و سینمایی در 13 شهر با وضعیت قرمز مازندران تعطیل شده است.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه گفت: در ادامه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سالن‌های سینما، تئاتر، موسیقی، آموزشگاه‌های آزاد هنری و نمایشگاه‌های فرهنگی شهرستان‌های رامسر، تنکابن، نوشهر، چالوس، نور، محمودآباد، آمل، قائمشهر، سوادکوه، بابل، ساری، نکا و بهشهر تا زمان اعلام خروج از وضعیت قرمز کرونایی تعطیل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید