9 مشاور مقام معظم رهبری در سال 68 چه افرادی بودند؟/ معرفی دو مشاور ویژه ایشان

کدخبر: ۳۵۰۲۶۵
​اقتصادنیوز: محمدرضا باهنر فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با صبح‌نو اعضای هیات مشاوران مقام‌معظم رهبری در روزهای ابتدایی رهبریشان را معرفی کرد.
9 مشاور مقام معظم رهبری در سال 68 چه افرادی بودند؟/ معرفی دو مشاور ویژه ایشان

به گزارش اقتصادنیوز، محمدرضا باهنر به صبح نو گفت: حضرت آقا در روزهای ابتدایی که به‌عنوان رهبری نظام منصوب شدند، یک هیات مشورتی یا مشاوران برای خودشان تأسیس کردند. این هیات شامل ۹ نفر بود که من هم با اینکه آن زمان سن بالایی نداشتم، جزو آنها بودم. آقای [سیدمحمد]خاتمی، آقای [مهدی]کروبی، دکتر [علی‌اکبر]ولایتی، مهندس [میرحسین] موسوی، مرحوم [حبیب‌الله] عسکراولادی، آقای [علی‌اکبر] ناطق، آقای [محمد]محمدی گلپایگانی و مرحوم حاج احمدآقا[خمینی]. خلاصه از دو جناح چپ و راست، در این هیات حضور داشتند.
 
باهنر در ادامه تصریح کرد:حضرت آقا هم به‌شدت به برگزاری جلسات این شورا، مقید بودند و تقریباً هر هفته، جلسه داشتیم. آقا درباره کارهای مهمی که می‌خواستند انجام بدهند، از این هیات مشورت می‌گرفتند.خود آقا می‌گفتند که من می‌خواهم درباره کارهای ابتدایی رهبری مثل انتصاب‌ها، نمایندگان رهبری در نهادهای مختلف یا مثلاً مسائل مربوط به حوزه‌های علمیه، از شما مشورت بگیرم.رییس این گروه مشاوران خود آقا بودند. البته اداره بعضی جلسات که خودشان فرصت نمی‌کردند حضور داشته باشند را به مرحوم حاج‌احمدآقا می‌سپردند؛ البته در آن جلساتی هم که شخصاً حضور پیدا نمی‌کردند، پیش از جلسه، به احمدآقا موضوع بحث می‌دادند تا درباره آن موضوع، حتماً بحث شود. آقای [سیدمحمد] موسوی خوئینی‌ به همراه آقای [اکبر]هاشمی‌رفسنجانی، مشاوران ویژه خود آقا بودند که در این جمعی که به شما گفتم، حضور نداشتند. شاید هفته‌ای چندین بار، آقا با این دو نفر، جلسه می‌گذاشتند. البته آقای خوئینی‌ها آن‌زمان مسوولیت‌های دیگری هم داشت.

باهنر:  هیچ ملاقاتی با موسوی و کروبی نداشته‌ام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید