احتمال کسر شش امتیاز از استقلال

کدخبر: ۳۵۰۵۳۱
اقتصادنیوز: اگر وینفرد شفر به فیفا اعلام کند به‌رغم حکم صادره، هیچ پولی از طرف باشگاه استقلال به حسابش واریز نشده آنگاه ماجرا از حالت هشدار خارج می‌شود و سیاست‌های تنبیهی برای استقلال اعمال خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرورزشی، اگر بحث شفر بلافاصله پس از ماجرای بویان در فیفا مطرح شود، دردسر‌هایی برای باشگاه استقلال ایجاد خواهد کرد که تبعات آن می‌تواند برای مدت‌ها گریبانگیر فوتبال ایران شود. در همین خصوص روز گذشته اطلاعات جدیدتری به دست آوردیم که نشان می‌دهد قضیه تا چه اندازه جدی است.

شکایت پشت شکایت
در مورد ماجرای شکایت شفر از استقلال به طور کامل در جریان هستید و احتیاجی به توضیح واضحات وجود ندارد. طرف ایرانی در دادگاه کمیته انضباطی فیفا محکوم شده که باید مبلغ ۵۵۰ هزار دلار به سرمربی اسبق خودش بپردازد ولی این اتفاق هنوز رخ نداده است. در نهایت هم حکم مذکور توسط فدراسیون جهانی تأیید شده و حالا به مرحله اجرا رفته است. البته مدیران باشگاه استقلال مرتب در مصاحبه‌های خود از لزوم توافق با مرد آلمانی صحبت کرده و حتی مدعی شدند که احتمال دارد نمایندگانی از باشگاه به صورت مستقیم با شفر وارد گفتگو شوند ولی واقعیت امر این است که اگر این مربی به فیفا اعلام کند به‌رغم حکم صادره، هیچ پولی از طرف باشگاه استقلال به حسابش واریز نشده آنگاه ماجرا از حالت هشدار خارج می‌شود و سیاست‌های تنبیهی برای استقلال اعمال خواهد شد. احمد سعادتمند و سایر مدیران استقلال به دنبال آن هستند تا تخفیف قابل ملاحظه‌ای از شفر بگیرند، اما اگر چنین توافقی حاصل نشود و مرد آلمانی دوباره با فیفا نامه‌نگاری کند، آن‌وقت دیگر خبری از تخفیف دادن و حل مسالمت‌آمیز مسئله نخواهد بود بلکه باشگاه ایرانی باید رقم تعیین شده از طرف فدراسیون جهانی را به صورت تمام و کمال بپردازد و البته اگر چنین اتفاقی رخ ندهد نیز، باید خودش را برای اتفاقات بسیار تلخ آماده کند.

کسر امتیاز!
نپرداختن دستمزد شفر شرایطی کاملاً متفاوت با شکایت بویان ایجاد خواهد کرد. یک مقام آگاه به امور حقوق بین‌الملل در فوتبال پیرامون تبعات عدم پرداخت ۵۵۰ هزار دلار به شفر یا توافق نکردن با این مربی به خبر ورزشی می‌گوید: مدیران محترم باشگاه استقلال مدعی‌اند که پول بویان را حاضر کرده‌اند و حتی اگر به واسطه شکایت این بازیکن از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم شوند، باز هم بلافاصله پس از تسویه‌حساب با او پنجره‌ها برایشان باز خواهد شد! حتی اگر چنین ادعایی را قبول کنیم، داستان شفر همچنان خطرناک است به دلیل آنکه اگر بلافاصله پس از محرومیت استقلال از نقل و انتقالات بابت شکایت بازیکن اسبق خودش، شفر نیز به فیفا نامه نوشته و آن‌ها را در جریان عدم دریافت دستمزد خودش قرار دهد، آنگاه کمیته انضباطی این ارگان به فدراسیون فوتبال ایران دستور خواهد داد تا در قدم اول ۳ امتیاز بابت بدقولی استقلال از امتیازات این تیم در فصل جاری کسر کند و اگر این باشگاه نتواند در ضرب‌الاجل جدید تعیین شده دستمزد شفر را بپردازد، آنگاه امتیازات کسر شده تا عدد شش هم افزایش پیدا خواهد کرد!

نکته تلخ در رابطه با کاهش امتیازات این است که برخلاف پنجره‌های نقل و انتقالاتی، اگر امتیاز از تیمی کم شود، دیگر امکان بازگرداندن آن وجود ندارد. البته این نکته را هم فراموش نکنید که اگر استقلال قضیه را حل و فصل کند و داستان پنجره‌ها همان‌طور که مدیران این باشگاه می‌گویند جلو برود، شاید در صورت شکایت شفر، قضیه کسر امتیاز منتفی شده و بار دیگر همان بحث محرومیت استقلال از جذب بازیکنان جدید در دستور کار فیفا قرار بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید