گاز فلسطین به اروپا می رود!

کدخبر: ۳۵۰۵۹۹
اقتصادنیوز: دولت رژیم صهیونیستی با توافق‌نامه انتقال گاز از فلسطین اشغالی به اتحادیه اروپا موافقت کرد.
گاز فلسطین به اروپا می رود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس: کابینه رژیم صهیونیستی به نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» با تفاهم‌نامه انتقال گاز از فلسطین اشغالی به قاره اروپا موافقت کرد.

شبکه عربی «اسرائیل ۲۴» رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه رژیم صهیونیستی با این توافق‌نامه که به امضا و موافقت «یووال شتاینتز»، وزیر انرژی این رژیم با وزرای انرژی قبرس، ایتالیا و یونان رسیده بود، موافقت کرد. این توافق‌نامه به توافق «ایست مید» (شرق مدیترانه) معروف است.

بر اساس این توافق نامه، خط لوله انتقال گاز از فلسطین اشغالی به اروپا، ۲۰۰۰ کیلومتر مربع بوده و سالانه بین نه الی یازده میلیارد متر مکعب گاز از فلسطین اشغالی استحصال و به اروپا صادر خواهد شد.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در رابطه با این توافق‌نامه گفته است که احداث این خط لوله انتقال گاز، «یک رویداد تاریخی دیگر» برای تبدیل رژیم صهیونیستی به صادرکننده انرژی است و سالانه ده‌ها میلیارد دلار برای این رژیم عایدی خواهد داشت.

هزینه احداث این خط لوله از فلسطین اشغالی تا ایتالیا شش میلیارد دلار یورو تخمین زده شده و اقدامات تدارکاتی برای آن از سال ۲۰۱۳ بین رژیم تل‌آویو و چند کشور اروپایی آغاز شده است.

موافقت رژیم صهیونیستی با توافق‌نامه انتقال گاز به اروپا بعد از آن صورت می‌گیرد که ترکیه طی ماه‌های گذشته بعد از امضای تفاهم‌نامه ترسیم مرزهای آبی و اکتشاف نفت با دولت وفاق ملی لیبی، حفاری در مدیترانه و شرق قبرص را آغاز کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید