یک روزنامه روس مدعی شد

پذیرش مسئولیت انفجار نطنز توسط گروهک ضدایرانی به نامHomeland Cheetahs

کدخبر: ۳۵۰۶۳۱
اقتصادنیوز: در روزهای اخیردر ایران، انفجارها و آتش سوزی هایی در تاسیسات نظامی و صنعتی مهم رخ داده است.تهران به صورت رسمی، درخصوص ارتباط میان این رویدادها سخنی نمی گوید، اما رسانه های گروهی معتقدند که این رویدادها به دست اسرائیل و امریکا انجام شده که خواهان ممانعت از توسعه برنامه هسته ای ایران هستند.
پذیرش مسئولیت انفجار نطنز توسط  گروهک ضدایرانی به نامHomeland Cheetahs

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازخبرآنلاین، روزنامه گازتارو روسیه، نوشت: در شمال شرقی ایران، انفجاری در کارخانه تولید گاز طبیعی مایع رخ داد. براساس گزارشات اولیه، این آتش سوزی مهار شده و هنوز خبری در خصوص تعداد کشته شدگان و مجروحان منتشر نشده است.

 از نقطه نظر دیوید برنان، تحلیلگر «نیوز ویک»، وقوع انفجارهای اسرار آمیز در ایران شک و شبهه هایی را به همراه دارد، به ویژه، در خصوص رویداد تاسیسات هسته ای نطنز و پایگاه نظامی پارچین. وی باور دارد که طرف سومی در این بازی کثیف مشارکت دارد.
نطنز – تاسیسات مرکزی برنامه هسته ای ایران بشمار می رود که در آینده نزدیک، قرار بود، در آن، تولید سانتریفیوژهای مدرن آغاز شود. در نتیجه این انفجار، ضربه جدی به زیر ساخت های نطنز وارد شد که می تواند، طراحی و تولید سانتریفیوژ ها را به تاخیر اندازد. و این در حالی است که تهران می گوید، علت وقوع این آتش سوزی مشخص شده، اما هنوز قصد افشای آن را ندارد.
در این زمینه، امریکا و اسرائیل جزء متهمان اصلی هستند. اما، این احتمال نیز مطرح است که شبه نظامیان گروهک های تروریستی مانند دولت اسلامی(گروه تروریستی داعش) در پشت این انفجارها قرار داشته باشند. رژیم ایران در داخل کشور نیز دشمنان زیادی دارد – گروهک های جدایی طلب کردها، بلوچ ها و عرب ها.
به نوشته نشریه «نیویورک تایمز»، اسرائیل دلیل کافی برای انجام چنین انفجاری دارد. از مدتها پیش، تل آویو از خطر برنامه هسته ای سخن می گوید. به گفته این نشریه، اسرائیل از طریق نامشخصی، دستگاه انفجاری را در یکی از ساختمان های تاسیسات نطنز جاسازی کرده که در نتیجه انفجار آن، بخشی از زیر ساخت های روی زمین تخریب شده اند.
احتمال دارد که امریکا نیز در پشت این رویدادها قرار داشته باشد. این کشور از دو سال پیش، رویکرد ضد ایرانی گسترده ای را در پیش گرفته است. 
در روزهای اخیر، خبرهایی منتشر شده مبنی بر این که گروهک ضد رژیم ایران به نامHomeland Cheetahs مسئولیت وقوع انفجار در نطنز را به عهده گرفته است.برخی از تحلیلگران غربی معتقدند که از این گروهک برای عدم شناسایی جاسوسان خارجی در ایران استفاده شده است.
سرگی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، معتقد است که نباید در خصوص انفجار نظنز سریع تصمیم گیری شود. به گفته او، چنین رویداد مهمی نیاز به بررسی های جدی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید