اولویت ثبت نام در مدارس پرطرفدار با چه کسانی است؟

کدخبر: ۳۵۰۷۷۲
اقتصادنیوز : رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: هرگونه دریافت وجه به صورت اجباری از سوی مدرسه قابل قبول نیست و پرداخت پول صرفا منوط به اختیار و تمایل داوطلبانه خانواده هاست، بالاخص که در مدارس دولتی اجبار والدین برای الزام به کمک، امری پذیرفته شده نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رضوان حکیم زاده که در برنامه ای تلویزیونی صحبت میکرد، درباره مدارس دولتی که تقاضا برای ثبت نام در آنها بالاست، گفت: مدارسی ممکن است طرفداران زیادی داشته باشند که اگر دولتی باشد و داوطلبی در محدوده ثبت نام آنها باشد، باید آن داوطلب را ثبت نام کنند و نمیتوانند دریافت وجه را به عنوان شرط ثبت نام بگذارند، اما اگر خانوادهها نیز به دلیل کیفیت مدارس علاقه‌مند باشند تا برای فعالیت هایی که انجام می دهند مبلغی را به مدارس بپردازند، این کار باید به صورت داوطلبانه باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد که الزام خانواده‌ها و شرط گذاشتن برای ثبت نام در این مدارس برای پرداخت شهریه مطابق دستورالعملهای ارسالی نیست و اگر مواردی از این دست وجود دارد، خانوادهها میتوانند آن را به مرکز رسیدگی به عملکرد و شکایات وزارت آموزش و پرورش گزارش دهند تا به آن رسیدگی شود.

به گفته وی، در این راستا افراد می توانند به سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه و به قسمت مرکز ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وارد شده و شکایت خود را ثبت کنند، پس از آن به آنها کد رهگیری داده می شود و می توانند موضوع را پیگیری کنند.

حکیم زاده افزود: ما نیز از جانب خود به عنوان ستاد ثبت نام هم در وزارتخانه و هم در استان تهران و در مناطق آموزش و پرورش پیگیر این موضوع هستیم.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید