هزینه آزمایش کرونا در بیمارستان های دولتی و خصوصی چقدر است؟

کدخبر: ۳۵۰۷۹۱
اقتصاد نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت، در مورد هزینه های آزمایش کرونا در بیمارستان های دولتی و خصوصی، توضیحاتی ارائه داد.
هزینه آزمایش کرونا در بیمارستان های دولتی و خصوصی چقدر است؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر: قاسم جان بابایی، از روند افزایش شیوع کرونا ویروس در استان‌های خراسان رضوی، مازندران و فارس خبر داد و گفت: متأسفانه ما نمی‌دانیم پیک شیوع ویروس در این استان‌ها چه زمانی تمام می‌شود و این بسته به رفتارهای مردم دارد که چقدر بتوانند با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی چرخه انتقال را به حداقل برساندند.

وی تصریح کرد: متأسفانه ما ملاحظه می‌کنیم در برخی استان‌ها مردم ما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، مثلاً حتی ماسک نمی‌زنند و یا این که در سایر استان‌ها هم کمتر از ۵۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و یا حتی متأسفانه مراسم‌های خود را نیز برگزار می‌کنند. بنابراین در این شرایط ما نمی‌توانیم پیش بینی از ادامه روند افزایش شیوع کرونا داشته باشیم. بنابراین همه چیز بستگی به رفتارهای مردم دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مشکلی از نظر تعداد تخت‌های بیمارستانی برای بستری افراد مبتلا به کووید ۱۹ نداریم، گفت: در تمامی استان‌ها ظرفیت بستری وجود دارد، اما باید تاکید کرد به هر حال ظرفیت تخت نیز می‌تواند محدود باشد و مردم باید مراعات کنند تا بتوانیم با استفاده از همین تخت‌های موجود و تجربه که همکاران ما در مدیریت این ویروس پیدا کردند، بتوانیم وضعیت موجود را مدیریت کنیم.

وی گفت: به رغم اینکه روند شیوع کرونا ویروس در کشور ما بیشتر شده است، اما خوشبختانه روند مرگ و میر افزایشی نبوده و به نسبت به افزایش شیوع کرونا ما کاهش مرگ و میر را داشتیم ضمن اینکه به حداقل رساندن مرگ و میر یکی از اهداف اصلی ما است و با مدیریت موجود می‌توانیم به هدف اصلی خود که علاوه بر کاهش ابتلاء، کاهش مرگ و میر است، برسیم.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص ابتلای ۵ هزار پرستار در کشور به ویروس کرونا نیز افزود: این تعداد از افراد به تدریج به کرونا مبتلا شدند و این طور که نیست که بعد از ابتلاء از چرخه فعالیت در بیمارستان‌ها خارج شوند. بنابراین افرادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند بعد از دوره قرنطینه مجدداً وارد چرخه فعالیت شده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های دولتی از بیماران برای انجام آزمایش هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، گفت: کسانی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند ۵ درصد و سایر بیماران ۱۰ درصد برای دریافت خدمات اعم از درمان کرونا هزینه پرداخت می‌کنند.

جان بابایی با تاکید بر اینکه میزان ابتلای کودکان به ویروس کرونا نسبت به اسفند ۹۸ افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: یکی از دلایل این افزایش به دلیل این است که حساسیت خانواده‌ها نسبت به گذشته کمتر شده و با توجه به اینکه بچه‌ها زنجیره انتقال این بیماری هستند نباید حساسیت‌ها را در این زمینه کاهش داد.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه برخی مراکز خصوصی در دریافت هزینه آزمایش ویروس کرونا تخلف می‌کنند، گفت: همانطور که عنوان شد در بیمارستان‌های دولتی انجام این آزمایش‌ها رایگان است، اما رقم این هزینه‌ها که از سوی مراکز خصوصی دریافت می‌شود گاهاً تخلف است و اخطارهایی نیز به این مراکز داده شده است، اما در مجموع هزینه دریافتی برای انجام این آزمایش‌ها در مراکز خصوصی کمتر از ۷۰۰ هزار تومان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید