مذاکره آلمان و انگلیس درباره ایران

کدخبر: ۳۵۰۹۷۱
اقتصادنیوز؛ هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز سه شنبه از ملاقات با همتای انگلیسی خود و رایزنی پیرامون مسائل مهم بین المللی از جمله ایران خبر داد.
مذاکره آلمان و انگلیس درباره ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ وزیر خارجه آلمان از دیدار با همتای انگلیسی خود و رایزنی درباره مسائل مهم منطقه و جهان از جمله مواضع تروئیکای اروپایی در قبال ایران خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان که فردا چهارشنبه قبل از سفر به لندن و دیدار با «دومینیک راب» همتای انگلیس خود عازم یونان میشود در این باره گفت: «مذاکرات چهارشنبه با راب متمرکز بر موضعات بین المللی است که با ما انگلیس از نزدیک راجع به آنها تشریک مساعی داریم از جمله مواضع تروئیکای اروپا در قبال ایران، روابط با چین و نحوه مقابله با نفوذ روسیه در اروپا.»

وزیر خارجه آلمان از انگلیس به عنوان یک شریک امنیتی مهم در عرصه بین المللی یاد کرد و گفت که دو کشور در قبال منافع راهبردی با یک زبان واحد سخن میگویند. هایکو ماس افزود که در سفر به یونان درباره وضعیت پناهندگان با مقامات یونانی گفت وگو خواهد کرد.

به تازگی سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس)  همسو با آمریکا، پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کردند که با ۲۵ رای مثبت در این شورا تصویب شد. «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس هم در واکنش به این اقدام اعلام کرد که اقدام مقتضی و مناسب را در واکنش به این قطعنامه اتخاذ می‌کند و مسئولیت و عواقب آن، بر عهده بانیانش خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید