۵ نشانه مهم زمان تعویض محلول ضدعفونی

کدخبر: ۳۵۰۹۹۸
اقتصادنیوز :‌ از زمان شیوع ویروس کرونا محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی‌کننده دست به یک جزء ضروری زندگی ما تبدیل شده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویداد۲۴ ،با توجه به نقش این محصولات در حفظ سلامت ما، شناخت علائمی که نشان می‌دهد محلول ضدعفونی‌کننده شما کارایی لازم را ندارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.موارد زیر را در این زمینه در نظر داشته باشید:

درپوش محصول برای مدت زیادی باز بوده است:

اگر درپوش محصول ضدعفونی‌کننده دست شما برای مدتی بیش از یک روز باز بوده است، لازم است محلول را جایگزین کنید. دلیلش این است که الکل به‌عنوان ماده اصلی ضدعفونی‌کننده در محلول، به سرعت تبخیر می‌شود و کاهش یا اتمام الکل محلول، قدرت ضدعفونی‌کنندگی آن را به‌شدت تضعیف می‌کند.

محلول در معرض گرما قرار گرفته است:

عامل دیگر تبخیر الکل، قرار گرفتن محلول ضدعفونی‌کننده در معرض نور مستقیم خورشید یا رها شدن آن در داخل خودرو است. طبق اعلام مرکز مبارزه با بیماری‌های آمریکا (CDC)، اتیل الکل که معمولا در محلول ضدعفونی‌کننده دست کاربرد دارد، در دمای اتاق شروع به تبخیر می‌کند. حتما بطری ضد عفونی‌کننده خود را در محیطی خنک و خشک نگهداری کنید.الکل محلول کمتر از 60درصد است: بهتر است میزان الکل محصول بین 60 تا 95درصد باشد، زیرا مقداری از الکل ناگزیر با استفاده روزمره تبخیر می‌شود.

اگر میزان الکل ضدعفونی‌کننده، از ابتدا 60درصد یا کمتر باشد، محلول به‌سرعت تاثیر خود را از دست خواهد داد.

تاریخ انقضای محصول گذشته است:

به گفته کارشناسان، اگر سه سال از زمان خرید محلول ضدعفونی‌کننده گذشته باشد احتمال آن‌که محلول، تاثیر خود را از دست داده باشد زیاد است.

با این حال بهتر است به تاریخ انقضای درج‌شده روی محصول هم توجه داشته باشید، زیرا ممکن است محلول ضدعفونی‌کننده زودتر از سه سال تاثیرگذاری خود را از دست بدهد.

 محلول، بوی غیرطبیعی دارد:

اگر نمی‌توانید تاریخ انقضای محصول را روی بطری پیدا کنید و مطمئن نیستید چقدر از عمر ضدعفونی‌کننده دست شما گذشته است، سعی کنید آن را به دقت بو کنید.

برخی از مواد تشکیل‌دهنده ضدعفونی‌کننده ممکن است پس از گذشت تاریخ انقضا شروع به تولید بوهای غیرطبیعی کنند. افزون بر این، اگر بوی اتانولی که استشمام می‌کنید ضعیف باشد، علامت مطمئنی است که نشان می‌دهد مقدار زیادی از الکل تبخیر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید