وضعیت آلودگی هوای تهران| چهارشنبه ۱ مرداد

کدخبر: ۳۵۱۱۳۵
اقتصادنیوز؛ کیفیت هوای پایتخت امروز، چهارشنبه هوای پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم است.
وضعیت آلودگی هوای تهران| چهارشنبه ۱ مرداد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کیفیت هوای پایتخت امروز، چهارشنبه برای هشتمین روز متوالی از لحاظ غلظت آلایندگی ازن با شاخص ١۵١ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

میانگین غلظت آلاینده ازن طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ٩:٣٠ امروز هم بر روی شاخص ١١٢ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و بیماران قلبی، ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار باید از تردد غیرضروری در این شرایط خودداری کنند. 

غلظت آلاینده ذرات معلق در این مدت با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۵٣، ذرات معلق کمتر از ٢.۵ میکرون با شاخص ٧٨، دی اکسید نیتروژن با شاخص ٩٣ و منواکسید کربن با شاخص ٣٠ بوده است.

بر این اساس بیشترین آلایندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه‌های شهرک چشمه منطقه٢٢ با شاخص ٩٩، پاسداران منطقه ٣ با شاخص ٩۶ و شریف در منطقه ٢ با شاخص ٩۵ ثبت شد.

همچنین ایستگاه‌های اقدسیه منطقه ١ و پونک هر دو با شاخص ۶٢، ژئوفیزیک منطقه ۶ با شاخص ۶٣ در همین مدت با کمترین آلایندگی در شرایط سالم بود.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ٨٣ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ٢۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه گروه‌ها به ثبت رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید