با دستور رئیس‌جمهور سالی 14600 کارت ملی درسال صادر می‌شود؛

دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در صدور کارت هوشمند؛ 1369 سال دیگر همه ایرانیان صاحب کارت هوشمند می‌شوند

کدخبر: ۳۵۱۲۳۰
اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تسریع صدور کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت: درحال‌حاضر هر هفته تنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارت خام از سوی چاپخانه دولتی در اختیار سازمان ثبت احوال قرار می‌گیرد و این سازمان، کارت‌های ملی هوشمند را صادر می‌کند.
دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در صدور کارت هوشمند؛ 1369 سال دیگر همه ایرانیان صاحب کارت هوشمند می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سیف‌الله ابوترابی اظهار کرد: هر هفته ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارت خام از سوی چاپخانه دولتی در اختیار سازمان ثبت احوال قرار می‌گیرد و این سازمان هم کارت‌های ملی هوشمند را صادر و از طریق شرکت پست در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های کارت خام، رایزنی‌های متعددی با مسئولان برای تأمین کارت خام انجام شده و همچنین رئیس‌جمهور دستوری را به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تأمین اعتبار برای تهیه کارت‌های ملی هوشمند داده است.

ابوترابی با بیان اینکه این سازمان ظرفیت صدور ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت ملی هوشمند را دارد، گفت: امیدواریم هرچه زودتر تعداد بیشتری کارت‌ خام ازسوی چاپخانه دولتی در اختیار این سازمان قرار بگیرد تا فرآیند صدور کارت‌های ملی هوشمند مانند گذشته با قدرت ادامه پیدا کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور به جلسه مسئولان این سازمان با معاون علمی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در این جلسه قرار است درباه استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان هم برای تهیه کارت‌های خام استفاده شود.

وی درباره زمان قطعی صدور تمام کارت‌های ملی هوشمند گفت: در این زمینه باید منتظر تولید کارت‌های خام توسط چاپخانه دولتی باشیم و نمی‌توان نظر قطعی داد.

به گزارش اقتصادنیوز در آمار پیشین اعلام شده، حدود 20 میلیون کارت ملی هنوز صادر نشده است. با این روند سالانه 14هزار وششصد کارت هوشمند صادر خواهد شد، به این ترتیب در صورت اضافه نشدن به جمعیت ایران 1369 سال دیگر همه شهروندان ایرانی صاحب کارت هوشمند می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید