ظریف: اجازه استفاده اختصاصی از یک وجب خاک ایران را به کسی نمی‌دهیم

کدخبر: ۳۵۱۲۳۱
اقتصادنیوز :‌وزیر امور خارجه گفت: مردم اطمینان داشته باشند که نه این دولت و نه هیچ دولت دیگری یک وجب از خاک ایران را نه به کسی واگذار می‌کند و نه اجازه استفاده اختصاصی از یک وجب از خاک ایران را به کسی خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران،  محمد جواد ظریف در حاشیه جلسه امروز دولت  درباره آخرین اخبار از سند همکاری ایران و چین اظهار کرد: به دلیل کرونا مذاکرات نهایی حضوری هنوز انجام نشده است و بنابراین هیچ سندی معتبر نیست و هیچ توافقی انجام نشده است ولی بسیار به توافق نزدیک هستیم. به چین هم اعلام کرده‌ایم که آماده هستیم تا درباره سندی که به ما داده اند، مذاکره کرده و آن را نهایی کنیم.

وی با بیان اینکه احساس ما این است که بعد چند ماه می توان این سند را نهایی کرد و به امضا رساند، گفت: اگر نیاز به تصویب مجلس باشد، اقدامات قانونی لازم انجام می شود و حتما  به  افکار عمومی اطلاع رسانی شفاف انجام می شود. الان هم همه مراحل شفاف و اعلام شده بوده و هیچ چیز پنهانی نیست.

ظریف در پایان تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند که نه این دولت و نه هیچ دولت دیگری یک وجب از خاک ایران را نه به کسی واگذار می‌کند و نه اجازه استفاده اختصاصی از یک وجب از خاک ایران را به کسی خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید