ترامپ:

من بیشتر از هر کسی غیر از آبراهام لینکلن برای آمریکایی‌های سیاه‌پوست کار انجام داده‌ام!/تعداد زیادی از کنسولگری‌های چین بسته می‌شود

کدخبر: ۳۵۱۳۳۴
اقتصادنیوز: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) مدعی شد که هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه او برای سیاه‌پوست‌ها کار انجام نداده است.
من بیشتر از هر کسی غیر از آبراهام لینکلن برای آمریکایی‌های سیاه‌پوست کار انجام داده‌ام!/تعداد زیادی از کنسولگری‌های چین بسته می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس جمهور آمریکا گفت: «آدم‌های زیادی این را زیر سئوال نمی‌برند. من بیشتر از هر کسی غیر از آبراهام لینکلن برای آمریکایی‌های سیاه‌پوست کار انجام داده‌ام.»

  ساعتی قبل‌تر «جو بایدن»، نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته بود ترامپ نخستین رئیس‌جمهور نژادپرست آمریکا است.

بایدن گفت: «هیچ رئیس‌جمهور مستقری این کار را انجام نداده است. هیچ وقت. نه هیچ رئیس‌جمهور دموکرات و نه هیچ رئیس‌جمهور جمهوری‌خواهی این کار را انجام نداده‌اند. ما نژادپرست داشته‌ایم، آنها همیشه وجود داشته‌اند و خواسته‌اند رئیس‌جمهور شوند، اما او تنها کسی است که این کار را انجام داده است.»

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش احتمال تعطیل شدن شمار بیشتری از مقرهای دیپلماتیک چین در آمریکا را رد نکرد.

او در پاسخ به سئوالی در این خصوص گفت: «درباره بسته شدن سفارتخانه‌های بیشتر [چین در آمریکا] باید بگویم این احتمال همیشه وجود دارد.»

ترامپ اضافه کرد: «ما فکر می‌کنیم داخل کنسولگری‌ای که بستیم آتش‌سوزی در جریان بود. به نظرم داشتند اسناد و کاغذها را می‌سوزاندند.»

 آمریکا روز چهارشنبه به چین دستور داد کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف ۷۲ ساعت آینده تعطیل کند. 

منابع محلی به نقل از پلیس هیوستون سه شنبه شب از وقوع آتش سوزی در حیاط ساختمان کنسولگری چین خبر داده بودند که ادعا شده است مربوط به سوزاندن اسناد و مدارک توسط دیپلماتهای چینی در محوطه باز ساختمان بوده است.

دولت چین در واکنش به این درخواست واشنگتن، آن را یک اقدام تحریک آمیز یکجانبه خواند و اعلام کرد که این اقدام آمریکا را نقض شدید قوانین و هنجارهای بین‌المللی می‌داند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید