واکنش ایران به حادثه مزاحمت جنگنده‌های متخاصم برای هواپیمای مسافربری ماهان

کدخبر: ۳۵۱۵۰۵
اقتصادنیوز : سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با حادثه امشب برای هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود به نکاتی اشاره کرد. ی ایران
واکنش ایران به حادثه  مزاحمت جنگنده‌های متخاصم برای هواپیمای مسافربری ماهان

به گزارش اقتصادنیوز ، سیدعباس موسوی گفت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در عین حال در تماس مجید روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با آقای گوترش دبیرکل آن سازمان صراحتا تاکید شده است که چنانچه هر حادثه ای در مسیر  برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد جمهوری اسلامی ایران  آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت. این پیام همچنین به سفیر سویس در تهران نیز داده شده است.

گفتنی است که خبرگزاری رویترز پنجشنبه‌شب گزارش داد که یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ایران در آیمان سوریه، برای آن ایجاد مزاحمت کرده است.

با این حال، یک منبع در هواپیمایی لبنان به شبکه خبری المیادین لبنان گفت به نظر می‌رسد جنگنده‌ای که برای هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرده آمریکایی بوده است.

منبع مذکور گفت که هواپیمای ماهان در مسیر خود به سمت فرودگاه بیروت بوده که جنگنده‌های مهاجم به آن، نزدیک شده است و خلبان مجبور شده است سرعت هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله باعث زخمی شدن شماری از سرنشینان این هواپیما شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید