انتشار اولین اخبار درباره جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراینی ساقط شده در آسمان ایران توسط کانادا

کدخبر: ۳۵۱۵۱۱
اقتصادنیوز: رییس اداره ایمنی حمل و نقل کانادا اعلام کرد که تیم تحقیق بین‌المللی، تحلیل اولیه اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را در فرانسه به پایان رسانده است.
انتشار اولین اخبار درباره جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراینی ساقط شده در آسمان ایران توسط کانادا

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا رویترز خبر داد، «کتی فاکس» رییس اداره ایمنی حمل و نقل کانادا گفت: کار در پاریس تمام شده ، اما تحقیقات زیادی باقی مانده است. هنوز پرسش‌های کلیدی زیادی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود.

بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه روز پنجشنبه در توئیتی نوشت که هیأتی متشکل از مدیران سازمان هواپیمایی کشوری و تعدادی از متخصصان ایرانی که به منظور بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی در مرکز BEA فرانسه کار بازخوانی و تحلیل یافته‌های بازیابی شده را آغاز کرده بودند، امروز پس از چند روز تلاش فشرده به کار خود پایان دادند.
وی افزود: جعبه‌های سیاه پس از خوانش در اختیار طرف ایرانی قرار دارد و طبق استانداردهای بین‌المللی و تخصصی متعارف، متعاقباً اقدامات لازم بعدی صورت خواهد پذیرفت.
قاسمی همچنین اعلام کرد: دولت فرانسه و به خصوص مرکز BEA پاریس در این مدت همکاری سازنده و حرفه‌ای مناسبی با هیأت ایرانی داشتند.
یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی سال ۹۸ از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی، حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.
جعبه‌های سیاه روز جمعه ۲۷ تیرماه امسال با رعایت پروتکل‌های فنی و امنیتی و همراهی پلیس فرودگاه‌ها و تیم تخصصی از محل این سازمان به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل و به پاریس ارسال شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید