هشدار سازمان هواشناسی به ساکنان 4 استان کشور

کدخبر: ۳۵۱۶۰۸
اقتصادنیوز: معاون پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در استان های فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش ها شدید خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز محمد اصغری در گفت‌وگو با  فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد: در ساعات بعد از ظهر امروز در هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان، همچنین استان های فارس و بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین در خوزستان، لرستان اصفهان و چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده داریم.

وی افزود: روز شنبه چهارم مرداد علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه ‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی سازمان هواشناسی  گفت: روز شنبه چهارم مرداد در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات استان‌های کردستان، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می شود احتیاط در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد.

اصغری ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان همچنین جنوب فارس و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده در ساعات بعد از ظهر خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بعد از ظهر سه شنبه هفتم مرداد بارش پراکنده در شمال غرب پیش‌بینی می‌شود همچنین در دامنه های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز و بخش‌هایی از زاگرس مرکزی و سواحل خزر بارش برکنده داریم.

وی با بیان اینکه  در سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید ادامه دارد، اضافه کرد: در دو روز آینده در استان های فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش ها شدید خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی ابری با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در شب بارش پراکنده داریم و سپس کاهش می‌یابد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۹ و ۲۷ درجه خواهد بود.

معاون پیش بینی سازمان هواشناسی  افزود:  امروز در تهران آسمان نیمه ابری، سرعت باد آرام و نم نسبی 16 درصد است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر است.

اصغری اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۶ درجه بالای صفر و اردبیل با کمینه دمای ۱۳ درجه بالای صفر، خنک ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان خواهد بود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید