گرانی 65 میلیونی هایما در یک روز!

کدخبر: ۳۵۱۶۸۰
​اقتصاد نیوز:بررسی قیمت خودرو حاکی از آن است که این بازار نیز متاثر از جهش نرخ ارز به شدت ملتهب شده به طوریکه طبق گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران قیمت یکی از خودرو‌های مونتاژی در ایران یک روزه تا حدود 65 میلیون تومان بیشتر شده و سایر خودرو‌ها نیز بین یک تا 20 میلیون تومان گران‌تر شده‌اند.
گرانی 65 میلیونی هایما در یک روز!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از چرخان ، سعید موتمنی درباره وضعیت بازار خودرو توضیح داد: افزایش نرخ دلار تاثیر مخربی بر همه بازار‌ها از جمله خودرو گذاشته تا جاییکه معاملات خودرو به صفر رسیده و قیمت‌ها همچنان بی‌منطق رو‌ به بالا است.

به گفته این فعال بازار خودرو، در این شرایط نه فروشنده‌ها ریسک می‌کنند بفروشند و نه خریداران قدرت خرید دارند، از طرفی فروشنده‌ها منتظر افزایش بیشتر قیمت خودرو هستند و خریداران به ساماندهی بازار و کاهش قیمت‌ها در پی افت نرخ ارز امید دارند.

وی درباره تاثیر جهش نرخ دلار بر قیمت خودرو تصریح کرد: شوک جهش نرخ ارز باعث شده قیمت‌ خودرو به صورت فزاینده رشد کند به طوریکه هایما اس7 طی یک روز حدود ۶۵ میلیون گران‌تر شده و سایر خودرو‌ها نیز بین یک تا 20 میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

موتمنی افزود: البته با توجه به سقوط نرخ ارز طی دو روز گذشته، قیمت برخی از خودرو‌ها نیز کاهشی بوده و تا حدود ۵ میلیون تومان ارزان شده است.

هایما  S7 هم اکنون دارای قیمتی 525 میلیون تومانی و مدل S5 دارای قیمت 475 میلیونی ست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید