آخرین آمار کرونا در ایران| صعود جان‌باختگان روزانه به بالای 200نفر/ افزایش چشمگیر بستری‌ها در تهران و اصفهان

کدخبر: ۳۵۲۰۰۷
اقتصادنیوز؛ بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت شمار جان‌باختگان روزانه مجددا به بالای مرز 200 مورد بازگشت. وی همچنین عنوان کرد که شیب افزایشی تعداد بستری‌ها در برخی شهرستان‌های اصفهان و تهران نگران‌کننده است.
آخرین آمار کرونا در ایران| صعود جان‌باختگان روزانه به بالای 200نفر/ افزایش چشمگیر بستری‌ها در تهران و اصفهان

به گزارش اقتصادنیوز؛ سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۵۳ هزار و ۲۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۶۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون دو میلیون و ۳۲۷ هزار و ۸۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: ۱۲ استان در کل کشور در وضعیت قرمز و ۱۳ استان در وضعیت هشدار قرار دارند. در استان اصفهان، دو شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۱ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. آمار بستری در استان اصفهان روند افزایشی دارد. در شهرستان‌هایی مثل فلاورجان، خمینی شهر و شهرضا آمار بستری بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: در استان تهران، ۹ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند و موارد بستری روزانه در استان تهران در یک ماه گذشته به دو برابر افزایش یافته است. آمار بستری در شهرستان‌هایی مثل تهران، پاکدشت، دماوند و شهریار شیب تندی دارد. نیمی از تخت‌های مراقبت‌های ویژه بزرگسالان در استان تهران تحت اشغال بیماران کرونایی است.

لاری گفت: مهم‌ترین دغدغه این روزهای ما، ابتلای کادر درمان به ویروس کرونا و خستگی آنهاست. با رعایت اصول سه گانه شست‌وشوی دست‌ها، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک می‌توانیم به کادر درمان کمک کرده و زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.

جان باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید