انتشار نخستین ارز دیجیتال دارای پشتوانه بانک مرکزی

کدخبر: ۳۵۲۰۶۸
​اقتصاد نیوز:لیتوانی برای نخستین بار در جهان، واحد پول مجازی (رمزارز) دارای پشتوانه بانک مرکزی را منتشر کرد.
انتشار نخستین ارز دیجیتال دارای پشتوانه بانک مرکزی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از یورو نیوز، همه‌گیر شدن بیماری کووید۱۹ در جهان زمینه توسعه مبادلات دیجیتالی را بیش از پیش فراهم کرده است چرا که روز به روز به تعداد افرادی که تمیایل دارند پرداخت‌های خود را بدون استفاده از سکه‌ها و اسکناس‌های فیزیکی مرسوم انجام دهند، افزوده می‌شود.

در چنین شرایطی لیتوانی رمزارزی را با نام «ال‌بی‌کوین»(LBCOIN) منتشر کرده که در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتالی رایج از جمله بیت‌کوین این ویژگی را داراست که از پشتوانه رسمی بانک مرکزی یک کشور برخوردار است.

ال‌بی‌کوین نیز همچون دیگر رقبای سنتی خود بر پایه فناوری زنجیره بلوکی(Blockchain) طراحی شده است. این زنجیره بلوکی در واقع شبکه‌ای از اطلاعات گسترده اینترنتی فعال شده، درست مثل یک دفتر بزرگ ثبت دیجیتالی معاملات که بر مبنای اصول باز بودن، عدم تمرکز و غیرقابل هک بودن طراحی شده است.

این سکه نقره‌ای به شکل کارت‌های اعتباری طراحی شده و بر روی آن اعلامیه استقلال‌خواهی لیتوانی و تصویر بیست امضاء کننده آن در سال ۱۹۱۸ میلادی نقش بسته است.

پایه قیمت هر ال‌بی‌کوین ۱۹.۱۸ یورو تعیین شده و تاکنون تنها ۴ هزار قطعه از آن منتشر شده در بسته‌های شش تایی به قیمت ۹۹ یورو فروخته می‌شود. تخفیف اولیه در نظر گرفته شده برای بسته‌های شش تایی این رمزارز با هدف تشویق رونق مبادلات آن اعمال شده است.

در حال حاضر خرید ال‌بی‌کوین از طریق فروشگا‌ه‌های مجازی آن امکانپذیر شده و قابلیت تبدیل به پول رایج و یا مبادله با سایر ارزهای دیجتالی را در قالب کیف‌پول مجازی( Cryptocurrency Wallet) را داراست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید