قطع دستان یک مرد به دلیل کرونا ! +عکس

کدخبر: ۳۵۲۱۷۸
​اقتصاد نیوز: یک مرد آمریکایی بعد از یک نبرد ۶۴ روزه با ویروس کرونا، در بیمارستانی در جنوب کالیفرنیا، انگشتان دست خود را از دست داد.

به گزارش اقتصاد نیوز، بنا به گزارش ای‌.بی.سی،  گریگ‌گارفیلد ماجرای خود را  به اشتراک گذاشت و درباره خطرات ویروس کشنده هشدار داد.

او گفت: از این خطر مرگبار نجات پیدا کردم، مراقب خودتان باشید، ببینید، دیگر انگشت ندارم. این اتفاق ممکن است برای شما هم رخ بدهد.

322620_148

از سوی دیگر دکتر دیوید کولبر، از مرکز پزشکی سیدارس‌سینای‌لس‌آنجلس گفت: بریدن انگشتان دست گارفیلد به خاطر تأثیر ویروس روی گردش خون بود. زیرا کرونا روی جریان خون داخل عروق اثر می‌گذارد. به خاطر همین است که برخی از جوانان بر اثر کرونا سکته مغزی می‌کنند. به همین دلیل است که به بیماران مبتلا به کرونا ویروس داروهای رقیق شدن خون داده می‌شود.

گارفیلد و ده‌ها تن از دوستانش در یک سفر تفریحی به ایتالیا به کرونا مبتلا شدند و شرایط او در بین اعضای گروه از همه وخیم‌تر بود، پزشکان بر این باور بودند که احتمال زنده ماندن او کمتر از یک درصد است. او به مرکزی پزشکی در کالیفرنیا منتقل شد و در ۴۸ ساعت نخست، حال او رو به وخامت شدیدی رفت و از دستگاه تنفس مصنوعی برای او استفاده کردند.

بنا به این گزارش، گارفیلد از عوارض شدید کرونا از جمله نارسایی کلیوی، کبد و انسداد ریوی رنج می‌برد. گارفیلد در طول مدت ۶۴ روز بستری، ۳۱ روز را با دستگاه تنفس مصنوعی نفس کشید. بنا به گفته دکتر دنیل‌دیا، میزان مرگ و میر افرادی که به دلیل کرونا با دستگاه تنفس مصنوعی، نفس می‌کشند از ۷۰ درصد کمتر نیست. حال گارفیلد در اوایل ماه مه بهتر شد.

گفتنی است، بنا به گزارش سایت Worldmeters تعداد مبتلایان به کرونا در ایالات متحده به ۴ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۳۴ نفر رسیده که ۱۴۹ هزار و ۴۵ نفر از دنیا رفته اند و دو میلیون و ۳۹ هزار و ۷۵۷ هزار نفر درمان شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید