وزیر امور اقتصادی: فوت ۱۰۰ کارمند بانک به دلیل کرونا

کدخبر: ۳۵۲۲۶۴
اقتصادنیوز : وزیر امور اقتصادی و دارایی می گوید برای اینکه ایران بتواند بار دیگر به رشد مثبت اقتصادی برسد باید در دو حوزه سرمایه گذاری جدید و افزایش استفاده از ظرفیت های تولید اقدامات جدی انجام شود.
وزیر امور اقتصادی: فوت ۱۰۰ کارمند بانک به دلیل کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از صدور الکترونیکی سفته و تسهیلات و اعتبارات دیجیتال، اظهار کرد: در سال های ابتدایی دهه ۸۰ وقتی صحبت از بهبود زیرساخت های الکترونیکی اقتصادی کشور می‌شد، رسیدن به اقتصاد هوشمند یک هدف دور از دسترس و دشواربه نظر می رسید اما خوشبختانه در سال های گذشته با پیگیری های صورت گرفته و افزایش سطح زیرساخت ها امروز توانسته ایم مراحل بزرگی از رسیدن به اقتصاد هوشمند را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در وزارت اقتصاد برای رسیدن به این هدف بیان کرد: امروز در بسیاری از کشورهای جهان به این نتیجه رسیده اند که جز با اقتصاد هوشمند و بهبود زیرساخت های الکترونیکی نمی توان به بسیاری از اهداف کلان دست یافت. از این رو ما در سال های گذشته در وزارت اقتصاد تلاش کردیم تا راه اندازی مرکز اقتصاد هوشمند شرایط را برای رسیدن به اهداف در این حوزه فراهم کنیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در ماه های گذشته شیوع ویروس کرونا هر چند مانند یک بلا در کشور به وجود آمده اما در عین حال فضا را برای سرعت دادن به طرح های اقتصاد هوشمند فراهم کرده است و ما در این ماه ها تلاش کردیم با سرعت دادن به پروژه ها میزان نیاز به رفت و آمد حضوری افراد را کاهش دهیم.

دژپسند با اشاره به طرح هایی که امروز به بهره برداری رسیدند توضیح داد: هر چند فعلا این طرح ها در بانک ملی کلید خورده است اما می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک تمامی بانک ها با افزایش خدماتشان امکان ارائه خدمات بانکی مانند اعطای تسهیلات را به شکل غیر حضوری کلید بزنند. تنها با طرح فعلی بانک ملی نیاز به رفت و آمد ۱۵۸ هزار بنگاه اقتصادی به بانک از بین رفته و همین موضوع می تواند ظرفیت قابل توجه برای افزایش بهره وری اقتصادی ایجاد کند.

وی ادامه داد: اگر بناست در اقتصاد ایران رشد پایدار شکل بگیرد، ما باید از سویی ظرفیت سرمایه گذاری خارجی را افزایش دهیم و از سوی دیگر استفاده از ظرفیت تولید را بالا ببریم. اقتصاد هوشمند می تواند در هر دوی این اهداف به ما کمک جدی کند.

دژپسند خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایام کرونا حدود ۱۰۰ کارمند بانک به دلیل آنکه مجبور بودند به شکل حضوری به مشتریان خدمت رسانی کنند به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند. ما اگر بتوانیم اقتصاد هوشمند را با سرعت بیشتری دنبال کنیم در آینده ضمن حفظ جان این افراد برای سرعت گرفتن خدمات رسانی به مردم نیز توان بیشتری خواهیم داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید