گفت‌وگوی تلفنی پوتین و اردوغان

کدخبر: ۳۵۲۳۲۵
اقتصادنیوز: روسای جمهور روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی در خصوص تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: راشاتودی اعلام کرد ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه طی گفت‌وگویی تلفنی در خصوص تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کردند.

طی گفت‌وگوی تلفنی، پوتین و اردوغان درباره مسائل مهم از جمله تحولات اخیر در لیبی و سوریه و همچنین تنش بوجود آمده میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بحث و تبادل نظر کردند.

در بیانیه ریاست جمهوری ترکیه، ضمن تایید این خبر به جزئیات بیشتری اشاره نشده است. روسیه و ترکیه توانسته‌اند ضمن برگزاری گشت مشترک به صورت مرتب در شمال سوریه به توافق نسبی برسند. 

در لیبی اما روسیه و ترکیه در دو صحنه متفاوت قرار گرفته‌اند. در حالی که ارتش ترکیه در حمایت از دولت وفاق ملی در لیبی حضور دارد و قصد ایجاد دو پایگاه نظامی را هم دارد، کارشناسان غربی معتقدند که روسیه از ارتش تحت امر خلیفه حفتر حمایت می‌کند. 

سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر در بحران لیبی خواسته تا از دخالت در امور داخلی این کشور امتناع کنند و آتش درگیری‌ها در لیبی را شعله‌ور نکنند. سازمان ملل همچنین از همه کشورهای تاثیرگذار در لیبی خواسته تا به تحریم تسلیحاتی این کشور احترام بگذارند و مقدمات مذاکره های ملی در لیبی را فراهم کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید