صدور حکم برای یک منتقد جنگ با ایران توسط دونالد ترامپ!

کدخبر: ۳۵۲۳۳۷
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا سرهنگ بازنشسته داگلاس مک‌گرگور را به عنوان سفیر این کشور در آلمان برگزید.
صدور حکم برای یک منتقد جنگ با ایران توسط دونالد ترامپ!

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای کاخ سفید عصر دوشنبه با اعلام این خبر، نوشت: سرهنگ مک‌گرگور به طور گسترده‌ای به عنوان یک متخصص در زمینه طراحی نیرو و استراتژی بزرگ شناخته می‌شود. وی تحلیلگر رادیو و تلویزیون در امور امنیت ملی است و نوشته‌های وی در مورد امور نظامی در تغییر نیروهای زمینی ایالات متحده ، ناتو و نیروی دفاعی اسرائیل تاثیرگذار بوده است.

در طول فعالیت نظامی‌گری، با رهبران ارشد نظامی و سیاسی ایالات متحده، انگلستان و آلمان به عنوان رئیس برنامه‌ریزی استراتژیک و متعاقب آن، به عنوان مدیر مرکز عملیات مشترک در ستاد عالی ، ائتلاف قدرتهای اروپایی، در طول کارزار هوایی کوزوو همکاری کرد.

سرهنگ مک‌گرگور از آکادمی نظامی آمریکا مدرک کارشناسی خود را اخذ کرد و فوق لیسانس و دکترای خود را در دانشگاه ویرجینیا پشت سر گذاشت. او همچنین چندین جایزه به خطر خدمات نظامی دریافت کرد.

مک گرگور در سال ۲۰۱۲ در مصاحبه‌ای با روزنامه دی بل ، نومحافظه کاران یا "نئوکان‌ها" را برای تصمیم‌گیری در واشنگتن به خاطر منافع یک قدرت خارجی و نه لزوما منافع مردم آمریکا، سرزنش کرد.

اشاره این سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا به دخالت‌های رژیم صهیونیستی در تصمیم‌گیری‌های کاخ سفید بوده است به گونه‌ای که تارنمای جی ان اس اظهارات وی را یادآور می‌شود که گفته بود: اصرار ورزیدن اشتباه است، همانطور که من به طور فزاینده ای از مردم می‌شنوم همه یهودیان به نوعی طرفدار بی قید و شرط کارهایی هستند که اسرائیل می‌خواهد انجام دهد، صرف نظر از آنچه که به نفع آمریکا است، این درست نیست.

وی ادامه داده بود: آنچه شما دارید، تعداد افرادی است که خودشان را نئوکان می‌نامند. آنها در بخش‌های مختلفی در دولت و رسانه‌ها فعالیت می‌کنند و از هر کاری که دولت اسرائیل می‌خواهد انجام دهد، بدون قید و شرط پشتیبانی می‌کنند. آنها به هیچ وجه اکثریت نیستند و به هیچ وجه نماینده آن چیزی نیستند که من آمریکایی می‌نامم که یهودی هم هستند.

نامزد ترامپ برای سفارت آمریکا در آلمان همچنین با حضور در برنامه تاکر کارلسون در فاکس نیوز، تهدید ایران را رد کرد و گفت "هیچ مدرکی وجود ندارد که ایران بخواهد به ما حمله کند."

مک‌گرگور همچنین مشاوران "نئوکان" را مقصر دانست که ترامپ را وادار کردند تا سردار قاسم سلیمانی را از بین ببرد و تصریح کرد: هرگونه جنگ با ایران به منزله پایان ریاست جمهوری ترامپ خواهد بود.

این در حالی است که ریچارد گرنل سفیر پیشین آمریکا در آلمان که اکنون سرپرستی اطلاعات ملی آمریکا را برعهده دارد، در دوران تصدی سفارت آمریکا در برلین، بر ساز صهیونیست‌ها می‌رقصید و هم‌صدا با آنها علیه ایران موضع می‌گرفت.

گفته می‌شود اصرار و پافشاری وی، دولت آلمان را به شناسایی کامل حزب‌الله به عنوان یک سازمان ترورریستی و تحریم شرکت هواپیمایی ماهان ایر وادار ساخته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید