علی نصیریان در روزهای کرونایی چه می کند

کدخبر: ۳۵۲۴۵۱
اقتصادنیوز :‌​بازیگر پیشکسوت سریال «شهرزاد» با بیان این که برای کمک به کادر درمان بیشتر در خانه بمانیم، گفت: پروژه سینمایی یا تلویزیونی با بازی بنده که به دلیل کرونا نیمه کار مانده باشد، ندارم و در حال حاضر در خانه کتاب می‌خوانم.
علی نصیریان در روزهای کرونایی چه می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،علی نصیریان  درباره فعالیت‌های خود در این روزهای کرونایی، اظهار داشت: با توجه به توصیه پزشکان و برای کمک به کادر درمان هر چقدر امکان بیشتر در خانه ماندن را داشته باشیم و رعایت کنیم، بهتر است.

وی با بیان اینکه «هیچ پروژه سینمایی یا تلویزیونی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا نیمه‌کاره مانده باشد، ندارم و در این ایام کرونا کاملا در منزل قرنطینه هستم، گفت: امیدوارم مردم رعایت کنند و تا بهتر شدن شرایط، کمتر دچار مشکلات، بیماری‌ها و متاسفانه مرگ و میر شویم.

برای من که امکان خانه ماندن دارم شرایط خوبی است تا بیشتر کتاب بخوانم و فیلم‌های مورد علاقه خود را ببینم که البته این روزها بیشتر توجه‌ام به مطالعه و کتاب خواندن است.

نصریان گفت: از مردم عزیزمان می خواهم تا با رعایت فاصله‌های اجتماعی و استفاده از ماسک که این روزها بارها و بارها تذکر داده می‌شود به بهتر شدن شرایط کشورمان کمک کنند.

بازیگر فیلم سینمایی مسخره باز ادامه داد: از شنیدن اخبار درگذشت همکارانم و مردم عزیز کشورمان به واسطه ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا آزرده خاطر هستم، امیدوارم هر چه زودتر شر این ویروس کرونا از جامعه و کل دنیا پاک شود.

علی نصیریان، روز دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۱۳ شمسی در میدان شاهپور خیابان مهدی خان به دنیا آمد. وی در سال‌های کودکی از طریق تماشای تعزیه به هنر نمایش علاقمند شد. او همچنین شیفتهٔ معرکه‌گیری، پرده‌خوانی، نقالی، خیمه‌شب‌بازی و نمایش‌های تخت حوضی بود.

نصیریان از دههٔ ۱۳۳۰ در نمایش‌های حرفه‌ای، بازیگری و نویسندگی می‌کرد و از اعضای آغازین گروه هنر ملّی بود. او بیش از ۱۰ نمایشنامه نوشته است. وی در سال ۱۳۳۵ جایزهٔ نخستین مسابقهٔ نمایش‌نامه‌نویسی را برای نمایش بلبل سرگشته دریافت کرد. در سال ۱۳۳۶ اداره هنرهای نمایشی و سپس تلویزیون در ایران تأسیس شد و نصیریان به استخدام این اداره درآمد و گروه تئاتر مردم را با عزت‌الله انتظامی، جعفر والی، رکن الدین خسروی و عباس جوانمرد تشکیل داد و به اجرای نمایشنامه‌هایی برای تلویزیون پرداختند. پس از افتتاح تماشاخانه سنگلج در سال ۱۳۴۴ نصیریان به همراه گروه خود در آنجا به فعالیت و اجرای تئاتر پرداختند.

فیلم گاو ساخته داریوش مهرجویی نخستین فعالیت سینمایی او بود. آقای هالو، پستچی، کفش‌های میرزا نوروز، شیر سنگی، ناخدا خورشید، هزاردستان، سال‌های خاکستر، بوی پیراهن یوسف، میوه ممنوعه و شهرزاد از آثار شاخص این هنرمند پیشکسوت عرصه بازیگری است. نصیریان در اوایل دهه ۶۰ نقش قاضی شارع را در سریال سربداران و نقش ابوالفتح صحاف را در سریال هزاردستان بازی کرد، نقش‌هایی که بین تمام نقش‌هایش تا آن تاریخ، منحصر به فرد بودند.

نصیریان در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان چهره ماندگار ایرانی در رشتهٔ بازیگری تئاتر و سینما شناخته شد و نشان درجه یک هنری را دریافت کرد. او در سن ۸۴ سالگی در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۷)، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم مسخره‌باز کسب کرد و تبدیل به مسن‌ترین فردی شد که این جایزه را دریافت کرده‌است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید