پیش‌بینی درآمد کشور در سال ۹۹ از زبان سخنگوی دولت

کدخبر: ۳۵۲۴۹۴
اقتصادنیوز : سخنگوی دولت می‌گوید: دولت ۲۰ درصد هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر خود را کاهش داده و بقیه کسری خود را حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را با انتشار اوراق مالی در بازار تامین کرده است.
پیش‌بینی درآمد کشور در سال ۹۹ از زبان سخنگوی دولت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،علی ربیعی سخنگوی دولت درباره پیش‌بینی درآمد کشور در سال ۹۹ گفت: سازمان برنامه و بودجه تلاش کرد که کسری خود را از طریق پایه پولی تامین نکند و هیچ استقراضی از بانک مرکزی نکرده است. حتی تنخواه‌گردان قانونی خود را از منابع بانک مرکزی در سال جاری به نصف کاهش داده است تا کسری بودجه موجب افزایش نقدینگی و تورم نشود.

 وی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی درآمد کشور در سال ۱۳۹۹ چقدر است؟ دولت چه مقدار از عدد بودجه ۴۸۴هزار میلیارد تومانی سال ۱۳۹۹ را می‌تواند تامین کند و با چه مقدار کسری روبه‌رو است؟، ابراز داشت: میزان بودجه عمومی مصوب مجلس شورای اسلامی ۵۶۱ هزار میلیارد تومان است که با توجه به شرایط کرونایی، کاهش شدید صادرات نفت و فراورده‌های نفتی و همچنین کاهش مصرف فراورده‌های نفتی و در عین حال کاهش درآمدهای مالیاتی عمومی دولت و از سوی دیگر افزایش هزینه‌های دولت به دلیل بیماری کرونا و لزوم تامین معیشت عمومی و کارکنان و بازنشستگان مقرر شد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: اولا؛ دولت ۲۰ درصد هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر خود را کاهش دهد ثانیا؛ بقیه کسری خود را حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را با انتشار اوراق مالی در بازار تامین کند و این کار به صورت منظم در حال انجام است.

ربیعی در پایان گفت:  لازم به ذکر است که سازمان برنامه و بودجه تلاش کرد که کسری خود را از طریق پایه پولی تامین نکند و هیچ استقراضی از بانک مرکزی نکرده است. حتی تنخواه‌گردان قانونی خود را از منابع بانک مرکزی در سال جاری به نصف کاهش داده است تا کسری بودجه موجب افزایش نقدینگی و تورم نشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید