فشرده‌ترین برنامه تاریخ در انتظار فوتبال ایران

کدخبر: ۳۵۲۵۲۷
اقتصاد نیوز: کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه ادامه مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را که از تاریخ 24شهریورماه به صورت متمرکز در کشور قطر آغاز و تا مرحله نیمه نهائی و معرفی فینالیست رقابت ها در مورخ 13مهر ادامه خواهد یافت را اعلام کرده است و نمایندگان ایران باید اولین دیدار خود را در تاریخ 25و24شهریور برگزار کنند و سه دیدار دیگر خود را با فاصله زمانی کوتاه تا سوم مهرماه به پایان برسانند.
فشرده‌ترین برنامه تاریخ در انتظار فوتبال ایران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از سایت خبر ورزشی، برگزاری چهار دیدار سنگین در گرمای کشور قطر در مدت زمانی 10 روز برای نمایندگان تمامی کشورهای منطقه غرب آسیا سخت و طاقت فرسا خواهد بود و تیم هائی در این مرحله موفق خواهند بود که قوای جسمانی خود را در طول تورنمنت تقسیم کنند و با آمادگی مطلوب وارد رقابت ها شوند.

چهار نماینده ایران که شرایط مناسبی در جدول رقابت ها ندارند در صورت صعود از این مرحله و در فاصله زمانی هر سه روز یکبار باید رقابت ها را تا معرفی تیم فینالیست ادامه دهند و سریعاً آماده آغاز رقابت های لیگ سال آینده شوند که بر اساس اعلام سازمان لیگ قرار است از نیمه مهرماه شروع شود. با هم شرایط سه ماه آینده برنامه های فوتبال ایران را مرور می کنیم :

*براساس اعلام سازمان لیگ مسابقات لیگ برتر تا 30مرداد ادامه خواهد داشت و سه تیم استقلال ،سپاهان و شهرخودرو که نمایندگان ایران در رقابت های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هستند و به همراه پرسپولیس از 24شهریور در قطر باید به میدان بروند برای کسب سهمیه دوره آتی لیگ قهرمانان آسیا چهار دیدار مهم و حیاتی را رودروی خود می بینند و راهی جز حضور با تمام قوا در این رقابت ها ندارند.

*برنامه دیدار معوقه استقلال و سپاهان در مرحله یک چهارم نهائی جام حذفی امروز از سوی سازمان لیگ اعلام شد و بر این اساس قرار است این دیدار روز دوشنبه 20مرداد در ورزشگاه آزادی برگزار شود که فشردگی بیشتری را برای تیم صعود کننده و برنده در ادامه راه خواهد داشت.

*بر اساس اعلام باشگاه پرسپولیس شایعات مطرح شده مبنی بر انصراف پرسپولیس از ادامه رقابت های حذفی صحیح نبوده و این تیم برنامه ای برای کناره گیری از این رقابت ها به جهت آمادگی بیشتر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ندارد و آن ها نیز در این رقابت ها باقی خواهند ماند،هر چند تیم یحیی که چهار هفته زودتر قهرمان شده شاید به جهت ریکاوری تیمش ادامه رقابت های لیگ را با تیم اصلی ادامه ندهد و به فکر رکورد شکنی در لیگ برتر نباشد و بردن جام حذفی و حضوری مقتدر در لیگ قهرمانان آسیا را به رکوردشکنی ترجیح دهد.

* در صورت حذف یکی از دو تیم استقلال و سپاهان مرحله نیمه نهائی و شاید فینال جام حذفی با حضور دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا می بایست در نیمه اول شهریور برگزار شود که به نظر می رسد مرحله نیمه نهائی با فاصله چهار روزه با آخرین روز لیگ برتر در یکی از روزهای سوم و یا چهارم شهریور برگزار شود.با توجه به ایام ماه محرم شرایط برای برگزاری فینال رقابت ها در روزهای 7شهریور که شب تاسوعای حسینی است تا شب سوم شهادت امام حسین که 11شهریور خواهد بود فراهم نیست و سازمان لیگ می تواند فینال جام حذفی را در روز 12یا 13شهریور برگزار کند که فاصله زمانی آن تا آغاز ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 12روز خواهد بود.

فرض دوم برگزاری فشرده این مسابقات با پیش بینی برگزاری مرحله نیمه نهائی در تاریخ سوم شهریور و برگزاری فینال در روز ششم شهریور است که ترکیب فینالیست ها در نوع تصمیم گیری آن می تواند موثر باشد. باتوجه به حضور چهار تیم پرسپولیس ،تراکتور و نفت مسجد سلیمان ویکی از دو تیم استقلال و سپاهان در این مرحله نوع چینش و برنامه ریزی آن با توجه مشخص شدن فینالیست ها متغیر خواهد بود و همین موضوع باعث شده تا سازمان لیگ تا قبل از قرعه کشی مرحله نیمه نهائی اظهار نظری در رابطه با تاریخ دقیق دیدارها در مرحله نیمه نهائی و فینال مسابقات نداشته باشد.

* شرایط برای شهر خودرو و یکی از دو تیم حذف شده استقلال و سپاهان به جهت حذف شدن از رقابت های جام حذفی مهیاتر از دو نماینده دیگر ایران در لیگ قهرمانان آسیاست و آن ها از 30مرداد تا 24شهریور 26روز فرصت ریکاوری مناسب و آماده شدن برای ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را خواهند داشت.

*بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم های استقلال و شهر خودرو تا نهم شهریور و تیم های سپاهان و پرسپولیس تا دهم شهریور و 15 روز قبل از اولین بازی خود وقت دارند اسامی بازیکنانشان را که می تواند شامل بازیکنان جدید باشد به مسولان برگزاری رقابت هااعلام کنند ؛این مهم در حالی خواهد بود که حداقل دو تیم از این چهار تیم در این بازه زمانی درگیر رقابت های حذفی هستند و هنوز زمان فصل نقل و انتقالات از سوی سازمان لیگ به صورت رسمی اعلام نشده و بازیکنان جدید شاید فرصت برگزاری دیدار تدارکاتی را نیز کنار بازیکنان قبلی باشگاه نداشته باشند.

* براساس اعلام سازمان لیگ آغاز رقابت های فصل بیستم لیگ برتر از نیمه مهرماه پیش بینی شده است که تقریبا همزمان با روزآخر رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تا پایان مرحله نیمه نهائی می باشد ،ضمن اینکه تیم ملی ایران نیز باید در روزهای 17مهر و 22مهر دو دیدار هر چند آسان ولی مهم از لحاظ نتیجه گیری را برابر هنگ کنگ و لائوس برگزار کند تا آماده دو نبرد حیاتی برابر بحرین و عراق در تهران و در روزهای 22و 27آبان شود.

 

فوتبال ایران تاکنون چنین برنامه فشرده و حیاتی برای باشگاه هایش را به یاد نداشته و هیچ گاه تیم ها و بازیکنان شرایط سخت این روزها را تجربه نکرده اند. شرایط به قدری پیچیده و سنگین می باشد که تعامل سازمان لیگ با باشگاه ها می بایست دو طرفه باشد و در آن سلامتی بازیکنان ، روح برنامه ریزی و مسابقات ، عدم اجحاف به هیچ یک از تیم ها و ایجاد بستر مناسب برای تیم ملی فراهم شود و این شاید مهمترین آزمون تاریخ سازمان لیگ باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید