افشای جزئیات تحقیقات مخفی در مورد یوفو ها

کدخبر: ۳۵۲۵۵۴
​اقتصاد نیوز:تحقیقات یوفو دولت آمریکا از چندین دهه پیش در جریان بوده و اخیرا خبر رسیده که به زودی، بخشی از این تحقیقات سری در مورد اشیا پرنده ناشناس در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
افشای جزئیات تحقیقات مخفی در مورد یوفو ها

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از گجت نیوز، به تازگی یکی از سناتورهای ایالات متحده آمریکا در مورد انتشار اطلاعات سری برخی از تحقیقات یوفو یا همان اشیا ناشناس پرنده انجام شده توسط ارتش این کشور، اقداماتی انجام داده و به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک، برخی از این اطلاعات مخفی و جالب‌توجه در دسترس عموم مرد قرار خواهند گرفت.

یکی از مشخصه‌هایی که تقریبا تمامی انسان‌های روی زمین در آن اشتراک دارند، کنجکاوی در مورد جهان اطراف و موجودات فضایی است. بسیاری از ما تاکنون چندین بار به آسمان‌ها نگاه کرده‌ایم و از خود پرسیده‌ایم که آیا ممکن است که در تمامی کیهان هیچ حیاتی وجود نداشته باشد؟ در حالی که اکثر مردم به وجود فرازمینی‌ها و حیات در خارج از سیاره زمین اعتقاد دارند، دولت آمریکا از چندین دهه پیش به صورت مخفیانه و آشکار در مورد پدیده مرموز اشیا ناشناس پرنده تحقیقات گسترده‌ای انجام داده و موضوع ارتباط این یوفوها با موجودات فضایی هم همیشه در این تحقیقات مطرح بوده است.

تحقیقات یوفو

به صورت کلی ایده اشیا ناشناس پرنده مربوط به سال‌های اخیر و یا قرن گذشته نیست و از دیرباز انسان‌ها پدیده‌های ناشناخته و غیر قابل توجیهی را در آسمان و یا روی زمین دیده‌اند. با این حال می‌توان گفت که تنها از اواسط قرن گذشته و با داغ شدن بحث تحقیقات یوفو دولت آمریکا در قالب پروژه‌ای به نام کتاب آبی و پروژه‌های دیگر بود که موضوع اشیا پرنده ناشناس توجه عموم مخاطبان را به خود جلب کرد.

موضوعی که از همان دوران تاکنون در کتاب‌ها، فیلم‌ها، سریال‌ها و انواع مختلف داستان‌ها به آن پرداخته شده و نظریه پردازان بسیاری هم صحبت‌های عجیب و غریب و حتی دیوانه‌واری را در مورد آن مطرح کرده‌اند.

با این حال، همان‌طور که اشاره شد دولت آمریکا و مشخصا، ارتش این کشور از گذشته مشغول جمع‌آوری اطلاعات در مورد پدیده یوفو بوده است. البته تلاش این ارگان نظامی بیشتر متوجه خطر این پدیده برای امنیت ملی ایالات متحده بوده و پیدا کردن منشا یوفوها و کشف ارتباط احتمالی آن‌ها با موجودات فضایی در درجه اول اهمیت قرار نداشته است.

ارتش آمریکا

ارتش آمریکا بحث تحقیق در مورد یوفوها که هم‌اکنون در اسناد رسمی موجود از نام «پدیده‌های هوایی ناشناخته» (Unidentified Aerial Phenomena) یا UAP برای صحبت راجب آن‌ها استفاده می‌شود را به دفتر اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش واگذار کرده و عمده تمرکز این دفتر هم بررسی ارتباط این پدیده‌ها با تکنولوژی‌های سایر کشورهای جهان بوده است.

در واقع دفتر اطلاعاتی نیروی دریایی با انجام تحقیقات گوناگون احتمال دستیابی کشورهای رقیب آمریکا به تکنولوژی‌های پیشرفته را مورد بررسی قرار می‌دهد و روی این موضوع که فناوری‌های مورد نظر تا چه حد با بحث یوفو مرتبط هستند، تمرکز دارد.

جزئیات تحقیقات مخفی یوفو دولت آمریکا به زودی برملا خواهند شد

البته تا سال‌های اخیر اطلاعات آشکاری در مورد تحقیقات یوفو دفتر اطلاعاتی نیروی دریای در دست نبود و به تازگی با برملا شدن برخی گزارش‌ها و صحبت‌های افرادی که در این تحقیقات درگیر بوده‌اند، عموم مردم از ادامه تحقیقات در مورد بحث اشیا ناشناس پرنده توسط دولت آمریکا و ارتش این کشور باخبر شده‌اند.

در همین رابطه، سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدای آمریکا، مارکو روبیو (Marco Rubio) این موضوع را مورد توجه قرار داده و از دفتر اطلاعاتی نیروی دریایی خواسته تا گزارشی را در این رابطه، با عموم مردم به اشتراک بگذارد.

انتشار گزارش در مورد یوفوها

جزئیات تحقیقات مخفی یوفو دولت آمریکا به زودی برملا خواهند شد

روبیو اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که بر اساس اطلاعات موجود، به صورت متعدد دیده شده که اشیا ناشناخته‌ای بر فراز تشکیلات نظامی و مکان‌هایی که ارتش آمریکا در آن‌ها مشغول به کار بوده، پرواز می‌کنند. چنین اشیائی مطمئنا بخشی از پروژه‌های هدایت شده توسط سایر ارگان‌های ایالات متحده نیستند و می‌توان گفت که ناشناخته بودن آن‌ها پتانسیل این را دارد تا به بزرگ‌ترین خطر برای امنیت ملی آمریکا تبدیل شود.

این سناتور آمریکایی می‌گوید که دلیل اصلی انتخاب نیروی دریایی ایالات متحده برای انجام تحقیقات یوفو مورد نظر، ارتباط مستقیم این بخش از ارتش با اشیا مورد نظر بوده و این پدیدها بیش از سایر بخش‌ها، نیروی دریایی را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

مدتی پیش اعلام شد که وزارت دفاع آمریکا در قالب پروژه‌ای با نام «برنامه شناسایی تهدیدهای پیشرفته هوایی» (AATIP)، مشغول انجام تحقیقات روی بحث پدیده‌های هوایی ناشناخته بوده است. در اطلاعات منتشر شده در این رابطه، گزارش‌هایی از اجسام پرنده غیر معمول وجود دارند؛ اجسامی که با سرعت‌های باورنکردنی در آسمان حرکت می‌کنند و بدون هیچ نشانه قابل رویتی از تجهیزات تولید کننده پیش‌رانش و موتورهای معمولی موجود روی هواپیماها، مانورهای حیرت‌انگیزی را در آسمان اجرا می‌کنند.

با این تفاسیر هنوز دقیقا مشخص نیست که گزارش مدنظر سناتور روبیو دقیقا چه زمانی منتشر خواهد شد و یا اطلاعاتی از تحقیقات سری AATIP در این گزارش وجود خواهد داشت یا خیر؟ با این حال می‌توان گفت که در سال‌های اخیر اقدامات مثبتی در مورد برملا کردن اطلاعات سری جمع‌آوری شده در این رابطه صورت گرفته و انتظار می‌رود که در آینده نزدیک هم انتشار این گزارش بخش دیگری از ابهامات عموم علاقه‌مندان در مورد تحقیقات یوفو دولت آمریکا را روشن کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید