خبرهای مهم روحانی درباره عبور از پیک شیوع کرونا /شنبه‌های مقاومت و پنجشنبه‌های تولید را به دشمن نشان می‌دهیم

کدخبر: ۳۵۲۸۱۱
اقتصادنیوز: رییس جمهوری اعلام کرد که به جزء ۲ استان، در سایر استان‌های کشور در حال عبور از پیک شیوع ویروس کرونا هستیم.
خبرهای مهم روحانی درباره عبور از پیک شیوع کرونا  /شنبه‌های مقاومت و پنجشنبه‌های تولید را به دشمن نشان می‌دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، حسن روحانی صبح امروز (پنجشنبه) و در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: تقریبا در تمامی استان‌ها به جز ۲ استان روند صحیحی برای کنترل بیماری کرونا در جریان است و باید در این ۲ استان هم تلاش بیشتری کنیم.

وی افزود: روند به سمت ملایمت و عبور از پیک کرونا در کشور است و این موضوع در سایه تلاش، ایثار و فدارکاری کادر درمانی عزیز ماست.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

* مهم است در این شرایط سختی که دشمنان ما به وجود آوردند به خوبی داریم می‌بینیم که ملت عزیز و بزرگوار ایران در برابر هر دو پدیده تحریم و کرونا به خوبی ایستادگی و مقاومت کردند.

*همین گزارش سه استان امروز را اگر از وزارت بهداشت سوال کنید متوجه می‌شوید که ما در هر سه استان شرایط نسبت به هفته‌های قبل مناسب‌تر است و مردم بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، زیرا کار اصلی دست خود مردم است و کادر درمانی ما هم در طول این مدت مدید که الان وارد ماه ششم شدیم هم در حال ایثار و فداکاری هستند.

*  امروز همین افتتاح‌ها نشان داد که صنعت چقدر اهمیت دارد و بخش بزرگی از صادرات غیرنفتی، تولید و توسعه کشور بارش بر دوش صنعت است.

 

Nilofar, [30.07.20 12:17]

* بخش بزرگی از نیازها و صادرات غیرنفتی ما بارش بر دوش صنعت است و امروز صنعت و معدن در کنار هم نقش ارزشمندی را ایفا می‌کنند و در زنجیره فولاد ما امروز حرکت بسیار خوبی را مشاهده می‌کنیم.

* در زنجیره فولاد از سال ۹۲ تا امروز این تولیدات را دوبرابر کردیم و این در شرایطی رخ داده که تحریم‌ها هم پابرجاست و در همین سال ۹۹، ۲۶ میلیون تن به زنجیره‌ فولاد کشور افزوده می‌شود که تا الان که ماه پنجم سال است ۱۶ میلیون تن آن افتتاح شده است.

* آنچه که به تولید و اشتغال مردم مربوط می‌شود باید در همین شنبه‌ها که ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برقرار است و پنجشنبه‌ها که به افتتاح طرح‌ها در سراسر کشور اختصاص دارد را تاکید کرده‌ایم که مرتبط و به صورت یک سریال باید برگزار شود و هر هفته این شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها خاری در چشم دشمنان باشد. یک خار در روز شنبه در یک چشم و خار دیگر در روز پنجشنبه در چشم دیگر.

* ما شنبه‌ها به دشمنان نشان خواهیم داد که در برابر بیماری کرونا چگونه مقاومت خواهیم کرد و در پنجشنبه‌ها با کار افتتاح و تولید نشان‌شان می‌دهیم که برخلاف تحریم‌ها ما اقتصادمان را زمین نگذاشته‌ایم.

*راه‌حل ما این است که همه دست به دست هم دهیم،  فضای تعامل سازنده بین همه قوا و بخش خصوصی و دولتی برقرار شود و مشکلات مردم توسط دولت حل شود. من اعتراف می‌کنم که هنوز هم در بخش تولید مشکلاتی وجود دارد و باید آن را رفع کنیم.

* رابطه نزدیک بین بخش خصوصی و دولتی و رفع محدودیت‌ها مشکلات را کمتر می‌کند و دولت و سرمایه‌گذاران را به هم نزدیک می‌کند. 

* روز عید قربان و امروز که عرفه است را به خوبی مورد توجه قرار دهیم و در عین حال همه پروتکل‌های بهداشتی را در آن رعایت کنیم، مخصوصا برادران اهل سنت ما که در روز عید قربان برنامه‌های بیشتری دارند به این موضوع توجه داشته باشند.

* بسیار مهم است که منطقه شمال ما دارد به مرکز چوب و MDF تبدیل می‌شود که هم برای نیازمندی‌های داخلی و هم برای صادرات است به علاوه اینکه شمال کشور به مراکز مهم صادرات دریایی تبدیل شده است که البته این ظرفیت قبلاً هم بود اما در این ایام تکمیل شده است.

*{ در پاسخ به اعتراض یکی از کارآفرینان در مورد طرح‌های چوبی و وعده‌هایی که سال ۹۶ به وی داده شده بود اما عملی نشده است}: من فکر می‌کردم این موضوعات حل شده است من حتما این موضوع را دنبال می‌کنم. هر دو نکته را هم چوب با پوست و هم مزرعه تولید چوب را که مطرح کردید هر دو را دنبال می‌کنم.

* درآمد زراعت چوب در شمال از برنج بیشتر است، امروز  ۵۶۰۸ میلیارد تومان طرح در سه استان افتتاح شد، این نشانگر این است که در مسیر درست حرکت هستیم.مازندران ،گیلان و گلستان مناطقی آماده برای کشاورزی، صنعتی و چوب است. درآمد زراعت چوب در شمال از برنج بیشتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید