برگزاری رزمایش سپاه در اوج تنش در روابط تهران-واشنگتن

کدخبر: ۳۵۲۸۳۸
اقتصادنیوز : ایران در خلیج فارس رزمایشی انجام داده که جنگنده‌های فرانسوی خریداری شده توسط هند را مجبور به پناه گرفتن در آشیانه کرده است. این رزمایش از سوی آمریکایی‌ها قلدرمآبانه و رعب آور خوانده شده و از سوی ایران سراسر تهاجمی. برخی رسانه‌های آمریکایی این رزمایش را پاسخ ایران به مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای ماهان در مسیر تهران-بیروت خوانده اند.
برگزاری رزمایش سپاه در اوج تنش در روابط تهران-واشنگتن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویداد۲۴، سپاه پاسداران از روز گذشته رزمایشی را در خلیج فارس آغاز کرد که منجر به پناه گرفتن هواپیماهای جنگنده فرانسوی در در آشیانه پایگاه الظفره امارات و آماده باش نیروهای پایگاه هوایی العدید قطر شده است.

در مرحله اول این رزمایش که روز سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، سپاه پاسداران پس از انتقال ماکت یک ناهواپیمابر آمریکایی، به صورت نمادین آن را در آب‌های خلیج فارس منهدم کرد. یک روز قبل از برگزاری این رزمایش، خبرگزاری‌ها با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، از جابجایی ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی از بندرعباس به تنگه هرمز خبر داده بودند. آسوشیتدپرس ناو بدلی را به ناو‌های هواپیمابر کلاس "نیمیتز" تشبیه کرد که یکی از آن‌ها هم‌اکنون در پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر است.

aLjIM0wxXYOR

  ارتش آمریکا به این رزمایش واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. در بیانیه‌ای که نیروی دریایی ارتش آمریکا منتشر کرد، رزمایش ایران «غیرمسئولانه و رفتاری جسورانه از سوی ایران» خوانده شده که با هدف «ارعاب و زورآزمایی» انجام شده است.

خبرگزاری تسنیم درباره این رزمایش نوشته: دستاورد مهم هوا فضای سپاه در این مرحله از رزمایش، شلیک موفق موشک‌های بالستیک از اعماق زمین به صورت کاملاً استتار شده بود که این دستاورد مهم می‌تواند سازمان‌های اطلاعاتی دشمن را در رویارویی احتمالی با چالش‌های جدی روبرو کند.

این خبرگزاری درباره انهدام ناو فرضی آمریکایی در جریان این رزمایش نوشته: این مرحله از رزمایش هواپیما‌های سوخو ۲۲ سپاه، اهداف از پیش تعیین شده در جزایر فارور را به وسیله بمب‌های بالدار مورد هدف قرار داده و منهدم کردند. انهدام اهداف دشمن فرضی که سختگیرانه و در ابعاد بسیار کوچکتر از اندازه واقعی طراحی شده بودند، با انواع بمب‌های هوشمند از دیگر بخش‌های این مرحله از رزمایش بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید