دادگستری شمال کالیفرنیا اعلام کرد؛

ردپای یک ایرانی تبار در بزرگترین هک تاریخ توئیتر /مغز متفکر عملیات کیست؟ +تصاویر

کدخبر: ۳۵۳۱۹۶
اقتصادنیوز: اداره دادگستری منطقه شمالی کالیفرنیا در بیانیه‌ای از بازداشت 3 نفر به عنوان مغز متفکر عملیات سایبری که به بزرگترین هک تاریخ توئیتر انجامید خبر داد. در بین اسامی نام «نیما فاضلی» جوان 22 ساله ساکن شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا نیز دیده می‌شود.
ردپای یک ایرانی تبار در بزرگترین هک تاریخ توئیتر /مغز متفکر عملیات کیست؟ +تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز، سرویس مخفی ایالات متحده با همکاری اف‌بی‌آی و مقامات امنیتی ایالت فلوریدا روز 31 ژولای، موفق به بازداشت 3 نفر به اتهام طراحی بزرگترین و هماهنگ ترین نفوذ امنیتی به شبکه اجتماعی توئیتر شدند.

توئیتر کدام چهره های سیاسی و سلبریتی هک شد؟

حدود دو هفته پیش در تاریخ 15 ژولای بود که حساب‌های توئیتری کسانی چون باراک اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک، بیل گیتس، جف بزوس، کیم کاردشیان و چند چهره سرشناس دیگر آمریکایی هک شد و از طریق حساب‌های آنان پیام‌های خصوصی برای میلیون‌ها دنبال‌کننده‌شان ارسال شد که محتوای آن درخواست حمایت مالی از طریق بیت‌کوین بوده و وعده دو برابر شدن مبلغ اهدایی را داده بود.

بازداشت یک ایرانی به اتهام بزرگترین هک تاریخ توئیتر

ردپای یک ایرانی در هک تاریخی توئیتر

این سه نفر «گراهام کلارک» 17 ساله اهل تمپا در ایالت فلوریدا، «نیما فاضلی» 22 ساله ایرانی‌تبار اهل اورلاندو در ایالت فلوریدا با نام هکری «رولکس»، و «میسون شپارد» 19 ساله اهل شهر بوگنور رگیس در بریتانیا با نام هکری «چائه‌وون» هستند.

مغز متفکر عملیات نفوذ به توئیتر کیست؟

به گفته مقامات فلوریدا تحقیقات اف‌بی‌آی نشان می‌دهد که مغز متفکر این عملیات نفوذ گراهام کلارک 17 ساله است که بیش از 100هزار دلار از این عملیات سایبری به دست آورده است.

بازداشت یک ایرانی به اتهام بزرگترین هک تاریخ توئیتر

کلارک که با 30 مورد اتهامی روبه‌روست اکنون بر اساس قوانین ایالتی در فلوریدا، مجرم بزرگسال محسوب شده و تحت بازداشت و به زندان منتقل شده است.

به گفته توییتر چگونگی دستیابی آنان به سیستم‌های امنیتی با استفاده از قربانی یک حمله فیشینگ تلفنی بوده و گزارش های قبلی حاکی از آن بود که هکر یا راه خود را در کانال Slack داخلی توییتر پیدا کرده یا موفق به رشوه دادن یک کارمند توئیتر شده است.

به گفته نمایندگان فدرال، میسون شپارد از گواهینامه رانندگی خود برای تأیید اعتبار مبادلات ارزهای رمزنگاری شده Binance و Coinbase استفاده کرده است، و از حساب های وی مشخص شده است که برخی از بیت کوین های کلاهبرداری شده را ارسال و دریافت کرده است.

سوءاستفاده نیما فاضلی از گواهینامه رانندگی

همچنین نیما فاضلی از گواهینامه رانندگی برای تأیید اعتبار Coinbase استفاده کرده، جایی که حساب‌های تحت کنترل «رولکس» مبلغی را در ازای نام‌های کاربری هک شده توییتر دریافت می‌کردند.

بازداشت یک ایرانی به اتهام بزرگترین هک تاریخ توئیتر

فاضلی به جرم نفوذ کامپیوتری با پنج سال زندان و 250 هزار دلار جریمه روبرو است. شپارد با اتهام مزاحمت رایانه‌ای، توطئه کلاهبرداری و توطئه پولشویی روبه رو است که در جدی ترین حالت با حکم 20 سال حبس و 250 هزار دلار جریمه در آمریکا مواجه خواهد شد.

بازداشت یک ایرانی به اتهام بزرگترین هک تاریخ توئیتر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید