سیستم هوش مصنوعی ارتش آمریکا برای مکالمه سرباز و ربات

کدخبر: ۳۵۳۲۴۷
​اقتصاد نیوز:ارتش آمریکا در حال توسعه‌ یک رابط مکالمه‌ای است که امکان گفت‌وگوی دو طرفه میان سرباز و سیستم خودکار رباتیک را فراهم می‌کند.
سیستم هوش مصنوعی ارتش آمریکا برای مکالمه سرباز و ربات

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، محققان یک آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یک سیستم تحت عنوان مخفف "JUDI" توسعه داده‌اند که برای کاهش هزینه‌های آموزش ربات‌ها و بهبود کار تیمی میان سربازان و ربات‌ها طراحی شده است.

هرچه که نقش ربات‌ها در ارتش پررنگ‌تر شود، مشکل کنترل آن‌ها هم ضروری‌تر می‌شود.

تا همین اواخر دستگاه‌های ساده کنترلی مانند جوی‌استیک‌ها، کیبوردها و موس‌ مناسب بودند ولی نسل بعدی ربات‌های ارتش با افزایش میزان خودکار بودن، هوشمندتر خواهند بود.

سیستم "JUDI" امکان برقراری مکالمات کلامی میان ربات‌ها و سربازان را فراهم می‌کند تا وظایف را خودشان تکمیل کنند.

"متیو مارگ"(Matthew Marge) از محققان پروژه اظهار کرد، گفت‌وگو یک قابلیت مهم برای سیستم‌های خودکار است که در چندین رده از عملیات‌های چند دامنه‌ای اجرا می‌شود.

به این ترتیب سربازان در زمین، هوا، دریا و فضاهای اطلاعاتی می‌توانند آگاهی‌های موقعیتی در میدان جنگ را حفظ کنند.

61693836

این فناوری یک سرباز را قادر می‌سازد در عملیات‌های فوری که دستورالعمل‌های گفتاری برای دستورات استفاده می‌شود، از طریق گفتار و مکالمه دوطرفه، با سیستم‌های خودکار تعامل برقرار کند.

فناوری جدید ارتش آمریکا به ربات این توانایی را می‌دهد که درخواست بروزرسانی وضعیت را انجام دهد.

به این ترتیب به جای تکیه بر اطلاعات از پیش تعیین شده و احتمالا منسوخ شده در مورد یک ماموریت، برقراری مکالمه این سیستم‌ها را قادر می‌سازد با ارتباط با سربازان، درک خود از جهان را تکمیل کنند.

" JUDI" در زمینه‌های مختلف برای اهداف مختلف عمل می‌کند.

یک سیستم نظامی نمی‌تواند به پایگاه‌های اطلاعاتی بزرگ و دوردست تکیه کند که خیلی ایمن نیستند و شاید در میدان نبرد در دسترس نباشند.

در عوض، "JUDI" برای تفسیر مقصود سرباز بر اساس کلمات گفتاری، از پایگاه اطلاعاتی قراردادی استفاده می‌کند.

پردازش گفت‌وگو از یک روش طبقه‌بندی آماری استفاده می‌کند که در مورد انتخاب کوچکی از گفت‌وگوی ربات-انسان آموزش دیده شده است.

هدف از این برنامه فعلی، ارزیابی استحکام "JUDI" با پلتفرم‌های رباتیک خودکار در هوش مصنوعی برای مانور و تحرک پروژه‌های تحقیقاتی ضروری در سپتامبر سال جاری است.

"متیو مارگ" افزود، هدف نهایی ما این است که سربازان بتوانند با سیستم‌های خودکار راحت‌تر همکاری کنند تا بتوانند ماموریت‌های خود را به طور موثرتر و کامل‌تری انجام دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید