تعیین شدت کووید-19 با پاسخ ایمنی بدن

کدخبر: ۳۵۳۲۴۹
​اقتصاد نیوز:دانشمندان اعلام کردند که پاسخ سیستم ایمنی متغیر می‌تواند میزان شدت بیماری کووید-19 را پیش‌بینی کند.
تعیین شدت کووید-19 با پاسخ ایمنی بدن

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسکانیوز، براساس مطالعه جدید محققان دانشگاه ییل در تاریخ 27 ژوئیه در مجله Nature منتشر شده است پاسخ جدید سیستم ایمنی بدن بیماران مبتلا به کووید-19 می‌تواند به پیش بینی تجربه عواقب متوسط ​​و شدید بیماری کمک کند.

این یافته ها ممکن است به شناسایی افراد در معرض خطر بیماری شدید در اوایل بستری کمک کرده و داروهایی برای درمان پیشنهاد کند.

محققان 113 بیمار بستری در بیمارستان ییل را مورد بررسی قرار دادند و پاسخ های مختلف سیستم ایمنی بدن که در طول مدت بستری در بیمارستان داشتند را تجزیه و تحلیل کردند.

آنها دریافتند که همه بیماران در ابتدای دوره بیماری ، یک امضای مشترک کووید-19 در فعالیت سیستم ایمنی دارند؛ اما کسانی که فقط علائم متوسطی داشتند کاهش زمان پاسخ سیستم ایمنی و بار ویروسی را نشان دادند. بیمارانی که به موارد شدید این بیماری مبتلا بودند، کاهش بار ویروسی یا واکنش سیستم ایمنی بدن را نداشته و بسیاری از سیگنالهای ایمنی در این بیماران تسریع شدند.

اما محققان حتی در اوایل دوره درمان، شاخص‌هایی را یافتند که پیش‌بینی می کردند کدام بیماران بیشترین خطر ابتلا به اشکال شدید بیماری را دارند.

والدمار فون زتویتز استاد ایمونوبیولوژی و زیست شناسی مولکولی، سلولی و رشدی و پژوهشگر موسسه پزشکی هوارد هیوز گفت: ما توانستیم امضای خطر بیماری را بیرون بکشیم.

محققان می دانند که سیستم ایمنی بدن در موارد شدید کووید-19 طوفان سیتوکین عظیم و آسیب زایی را آغاز می‌کند؛ اما عناصر خاص پاسخ سیستم ایمنی بدن که بیشترین مسئولیت خسارت را بر عهده داشتند ناشناخته بودند.

تجزیه و تحلیل ییل پیوندهای جالبی با نتایج ضعیف یافت. محققان گفتند که یک عامل خطرزا وجود آلفا اینترفرون است؛ سیتوکین برای مبارزه با پاتوژن های ویروسی مانند ویروس آنفولانزا است.

به نظر نمی رسد که این ویروس فقط به اینترفرون آلفا اهمیت دهد. به نظر می رسد سیتوکین صدمه دیده است، کمکی نمی کند.

یکی دیگر از پیش آگهی های اولیه نتایج ضعیف، فعال سازی التهاب، مجموعه ای از پروتئین ها است که عوامل بیماری زا را تشخیص می دهد و پاسخ التهابی را در برابر عفونت ایجاد می کند. فعال سازی التهابی به نتایج ضعیف و مرگ در چندین بیمار مرتبط بود.

محققان دریافتند افرادی که بهتر به عفونت واکنش نشان می دهند تمایل به بیان میزان بالای فاکتورهای رشد( نوعی سیتوکین است که باعث ترمیم آسیب بافتی به لنت رگ های خونی و ریه ها می شود) دارند.

آنها همچنین گفتند داروهایی که علل خاص التهاب را شناسایی کرده اند برای معالجه بیماران در معرض ابتلا به موارد شدید کووید-19 کمک کننده هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید