انتقاد شدید ارمنستان از مواضع ترکیه در جنگ با آذربایجان

کدخبر: ۳۵۳۲۷۲
اقتصاد نیوز: وزیر خارجه ارمنستان از واکنش نشان دادن به هرگونه اقدامی که به منافع و استقلال این کشور آسیب برساند، خبر داد.
انتقاد شدید ارمنستان از مواضع ترکیه در جنگ با آذربایجان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: وزیر خارجه ارمنستان  طی مصاحبه ای از آمادگی  در واکنش نشان دادن به هرگونه اقدامی علیه حاکمیت کشور خود خبر داد. 

«زهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه جمهوری ارمنستان روز جمعه در گفت وگو با وبگاه «گریک ریپورتر» در زمینه آخرین فعل و انفعالات درباره تنشهای مرزی با جمهوری آذربایجان گفت، ایروان از خود دفاع کرده  و مواضع خود را نیز تحکیم خواهد بخشید.

مناتساکانیان در  بخشی از این مصاحبه گفت: «ما عضوی از جامعه بین الملل هستیم و به صلح و امنیت در منطقه نیاز داریم و نمیخواهیم منطقه را به حال رقابتی مبدل کنیم.»

وی با انتقاد از مواضع اخیر ترکیه و جانبداری این کشور از باکو گفت، ترکیه از زبان تهدید استفاده میکند و ما این موضع را نمیپذیریم.

دیپلمات ارشد ارمنستانی با حمایت از یونان گفت، یونان کشوری است که به شدت به دنبال صلح و ثبات در منطقه است.

 وزیر خارجه ارمنستان در خاتمه اظهار داشت: «میخواهیم حمایت جدی خود از یونان و قبرس  را اعلام کنیم. اقدام ترکیه موجب بی ثباتی شدید در شرق دریای مدیترانه میشود. موردی که بتواند همبستگی بسیار قوی، رابطه  مستحکم و دوستی بسیار با ارمنستان و یونان را زیر سوال ببرد، شاهد نیستیم. ما با قاطعیت برابر اقداماتی که منافع، حقوق و  استقلال ما را به خطر می اندازد، واکنش نشان میدهیم.»

این در حالی است که وزیر خارجه ارمنستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «شانت» از احتمال دیدار با «جیحون بایرام اف» وزیر خارجه جدید جمهوری آذربایجان درباره بحران میان دو کشور در ناگورنو-قره باغ خبر داد. 

وی در این باره گفت: «هنوز هیچ تماس مستقیمی برقرار نکرده‌ایم. مهمترین چیز برای ما تضمین تنش زدایی در مرزها و آمادگی برای فاز بعدی کار است.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید