ترامپ مردم آمریکا را فریب می دهد؟

کدخبر: ۳۵۳۵۸۸
ناظر حزب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا با دیکتاتور خواندن رئیس‌جمهور این کشور گفته وی قصد ندارد کاخ سفید را ترک کند یا انتخاباتی آزاد و منصفانه برگزار کند.
ترامپ مردم آمریکا را فریب می دهد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، جیم کلای بِرن، ناظر حزب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد شدید از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کشورش، وی را یک دیکتاتور توصیف کرده است. 

 

به نوشته وبگاه «دیلی میل»، کلای برن در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان، گفته که معتقد است ترامپ قصد ندارد کاخ سفید را ترک کند یا انتخاباتی آزاد و منصفانه برگزار کند. 

این قانونگذار آمریکایی در این مصاحبه گفت: «من بر این عقیده‌ام که او (ترامپ) قصد دارد خود را در شرایط اضطراری قرار دهد تا منصب ریاست‌جمهوری را حفظ کند.» 

وی افزود: «به همین دلیل مردم آمریکا بهتر است از خواب بیدار شوند. من کمی در مورد تاریخ می‌دانم و می‌دانم که کشورها چگونه نابود می‌شوند، این [نابودی] زمانی است که ما نمی‌توانیم به دموکراسی و اصول آن که [برگزاری] انتخابات منصفانه و آزاد است، اجازه دهیم که وجود داشته باشد.» 

دونالد ترامپ

وی همچنین در این مصاحبه ترامپ را با چند دیکتاتور تاریخ از جمله آدولف هیتلر و بنیتو موسولینی نخست‌وزیر اسبق ایتالیا مقایسه کرد و گفت ترامپ، تاکتیک‌های زور و خشونت را اتخاذ می‌کند. 

کلای برن در مصاحبه‌ای دیگر با شبکه «پی‌بی‌اس» روز جمعه با تکرار این جملات گفته بود: «مردم آمریکا فریب او (ترامپ) را خواهند خورد، مانند مردم آلمان که فریب آدولف هیتلر را خوردند.» 

حزب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست نانسی پلوسی، در اختیار دموکرات‌هاست. کلای برن از لحاظ رتبه‌بندی، مقام سوم را در میان دموکرات‌های این مجلس دارد. 

رئیس‌جمهور آمریکا چند روز گذشته در پیامی در توئیتر به صورت ضمنی خواستار تأخیر در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود شد.

روز گذشته (یک‌شنبه) نیز «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید گفت که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طبق برنامه و روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در ادامه این مصاحبه گفت: «ما قصد داریم که انتخابات را روز سوم نوامبر برگزار کرده و رئیس جمهور نیز پیروز می‌شود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید