یک مقام دولتی خراسان رضوی :‌چیزی به اسم دوچرخه سواری بانوان در ملأ عام نداریم

کدخبر: ۳۵۳۶۶۲
اقتصادنیوز :‌مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: در وزارت ورزش و جوانان چیزی به اسم دوچرخه سواری بانوان در ملأ عام نداریم، دوچرخه‌سواری بانوان داریم اما در محیط مشخص به عنوان مثال فعالیت بانوان در کشتی قانونی است اما به این معنا نیست بانوان در پارک کشتی بگیرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فرزاد فتاحی اظهار کرد: در وزارت ورزش و جوانان چیزی به اسم دوچرخه سواری بانوان در ملأ عام نداریم، دوچرخه‌سواری بانوان داریم اما در محیط مشخص به عنوان مثال فعالیت بانوان در کشتی قانونی است اما به این معنا نیست بانوان در پارک کشتی بگیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: متولی اصلی دوچرخه سواری بانوان هیأت دوچرخه سواری است در سبزوار توسط شهرداری ایجاد شده که در آنجا می‌توانند فعالیت داشته باشند در استان هم پیست اختصاصی دارند و اعلام کردیم بانوانی که تمایل به دوچرخه‌سواری دارند می‌توانند در این محل‌های مشخص انجام دهند.

وی ادامه داد: در سبزوار موضوعی که ستاد امربه معروف و نهی از منکر اعلام کرده است مربوط به دوچرخه‌سواری در ملأ عام است که مراجع و حضرت آقا آن را حرام اعلام کرده است و ما به‌عنوان دستگاه متولی باید حتماً مسائل شرعی را در ورزش بانوان لحاظ کنیم.

فتاحی یادآور شد: استعفای اعضای هیأت دوچرخه‌سواری سبزوار به دلیل عدم اطلاع درست از این موضوع بوده و این تصور ایجاد شده که فعالیت بانوان به‌طور کلی در دوچرخه‌سواری ممنوع است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید