داروی کرونا مورد تایید ترامپ چیست؟

کدخبر: ۳۵۳۷۲۴
ادعا‌ها درباره واکسن و درمان ویروس کرونا در صدر شبکه‌های اجتماعی آمریکا قرار گرفته است.
داروی کرونا  مورد تایید ترامپ چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، در گیر و دار تلاش‌های گسترده و در عین حال بی‌فایده دولت ترامپ برای دستیابی به واکسن کرونا پیش از دیگر کشورها، ادعا‌ها درباره واکسن و درمان ویروس کرونا در صدر شبکه‌های اجتماعی آمریکا قرار گرفته است.

گزارشگر الاخباریه گفت: با افزایش آمار ابتلا و فوتی‌های ویروس کرونا که آمریکا را بیش از دیگر کشور‌ها از پای درآورده است، دولت آمریکا اعلام کرد ۱۰۰ میلیون واکسن آزمایشی ویروس کرونا را خریداری کرده است. این اعلام دولت آمریکا با بیانیه‌های تکراری منتشر شده در اینترنت درباره درمان و واکسن ویروس کرونا که این هفته هزاران بار در اینستاگرام و فیس بوک مورد پسند کاربران قرار گرفت، تفاوت چندانی ندارد.

منبع بیشتر این اطلاعیه‌ها آمریکاست و از جمله آن اظهارات دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های واگیردار بود که روند درمان ویروس کرونا را در آمریکا اداره می‌کند و برخی پایگاه‌های اینترنتی آن را نقل کردند.

وی گفت باید واکسن برای تزریق فوری به انسان‌ها تحویل داده شود و می‌توان در آینده پژوهش‌های مناسبی را انجام داد. پس از آن بیانیه‌ای از دکتر فائوچی صادر شد که در آن مخالفت خود را با استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان ویروس کرونا اعلام کرد، دارویی که دولت ترامپ آن را بهترین دارو اعلام کرد. طبق این بیانیه هنوز پژوهش واقعی درباره این دارو انجام نشده است.

هر روز صد‌ها ویدئو و بیانیه درباره کشف درمان این ویروس برای امید بخشی به مبتلایان به کرونا منتشر می‌شود، اما تا این لحظه سازمان بهداشت جهانی هیچ یک از این درمان‌ها را تایید نکرده است. آمریکا همچنان برای پیشتاز بودن در ارائه درمان فوری پافشاری می‌کند، اما این تلاش‌ها حتی به مرحله آزمایش بالینی که باید انجام شود، نرسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید