جمهوری‌اسلامی: نتوانستیم از میراث امام حفاظت کنیم/ در بخش عدالت تهی‌دست هستیم/آفت خطرناکی شده‌ایم برای ریشه اعتقاد به توحید!

کدخبر: ۳۵۳۹۷۶
اقتصادنیوز: روزنامه جمهوری اسلامی به بهانه عید غدیر به بحث توحید وعدالت در جامعه امروز ایران پرداخت.

 به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت:متاسفانه ما نتوانستیم از میراث گرانقدر امام خمینی حفاظت کنیم و اکنون که چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی گذشته، در بخش عدالت تهی‌دست هستیم و تفکر توحیدیمان نیز در پیچ و خم‌ها و دالان‌های تاریک جنگ قدرت و مسابقه‌های کثیف بداخلاقی‌های سیاسی و انباشت ثروت‌های حرام، سرگردان و درحال درجا زدن و چه‌ بسا عقبگرد است. اعتراف به این واقعیت تلخ، به معنای نفی خدمات بزرگ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به ایران و حتی بسیاری از ملت‌های دیگر و نادیده گرفتن پیشرفت‌های علمی، صنعتی، پزشکی، دفاعی و امنیتی نیست، ولی تاکیدی است بر اینکه این پیشرفت‌ها و خدمات بدون رشد تفکر توحیدی و اجرای عدالت، ما را به جائی نمی‌رسانند. این دو مکمل یکدیگر هستند و ما تا این هردو را با هم نداشته باشیم، به جائی نخواهیم رسید.
بی‌عدالتی اقتصادی ناشی از فاصله طبقاتی وحشتناک و هر لحظه درحال افزایش، خود را با بلندترین فریادها به رخ می‌کشد. طبل بی‌عدالتی اخلاقی را هم که جنگ قدرت به صدا درآورده است. طشت بی‌عدالتی رسانه‌ای ما را هم که رسانه ملی با یکطرفه عمل کردن و کوبیدن بی‌وقفه استوانه‌های نظام همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حتی 4 سال بعد از پیوستن او به لقاء‌الله هر روز از بام جام‌جم به زمین می‌اندازد. بی‌عدالتی سیاسی، هم که در صلاحیت دادن‌ها و عزل و نصب‌ها و حاشیه امن بخشیدن‌ها کاملاً عیان است. ما با چنین رفتارهای خلاف عدالت نه‌تنها نمی‌توانیم منادی توحید باشیم، بلکه آفت خطرناکی شده‌ایم برای ریشه اعتقاد به توحید.
اینها نه تخیلات است نه مبالغه و نه گزافه‌گوئی. هرچند ممکن است به مذاق عده‌ای خوش نیاید ولی مرثیه‌ایست برای عدالت علوی که قرار بود با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اجرائی شود. هنوز هم ناامید نیستیم. کافی است در وابستگی‌مان به قدرت تجدیدنظر کنیم و همچون مولایمان امیرالمومنین، دنیا و مافیها را جیفه‌ای بدانیم که بی‌اعتنائی به آن می‌تواند ما را برای ترویج تفکر توحیدی و اجرای عدالت علوی که فلسفه غدیرند، شایسته سازد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید