کمک نفتی عراق به بیروت

کدخبر: ۳۵۴۱۵۶
اقتصاد نیوز:وزیر نفت عراق در فرودگاه بیروت ضمن اعلام همبستگی با دولت لبنان در شرایط روبرویی با تبعات فاجعه انفجار روز سه شنبه بندر بیروت گفت که بغداد در حال ارسال کمک نفتی به لبنان است.
کمک نفتی عراق به بیروت

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: وزیر نفت عراق لحظاتی پیش در سفری رسمی وارد لبنان شد تا با مقامات این کشور دیدار کند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری العهد، «احسان عبدالجبار اسماعیل» در فرودگاه بیروت در جمع خبرنگاران گفت: ما بر همبستگی خود با دولت و ملت کشور برادر لبنان تاکید می‌کنیم.

او گفت: ما با یک تیم پزشکی به لبنان آمدیم تا برادرانمان را در این کشور یاری کنیم.

وزیر نفت عراق گفت: ما به حمایت نفتی از لبنان متعهد هستیم و کاروان‌های حامل نفت، حرکت زمینی خود را به دستور نخست وزیر عراق آغاز کرده‌اند.

شب گذشته در پی وقوع انفجار شدید در بندر بیروت در لبنان، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق با «حسان دیاب» همتای لبنانی تماس تلفنی برقرار کرد.

 وی طی این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز همدردی و همبستگی همه مردم عراق با ملت لبنان به دلیل این حادثه در بندر بیروت، گفت: عراق در این مصیبت در کنار لبنان می‌ماند و دولت عراق قصد دارد برای ابراز همدردی با لبنانی‌ها، فورا یک هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی به لبنان ارسال کند.

در مقابل حسان دیاب نیز از الکاظمی تشکر کرد و از مواضع عراق در قبال لبنان که همواره در راستای منافع لبنان و مردم آن  و روابط تاریخی میان دو کشور بوده تقدیر کرد.

در انفجار مهیب عصر روز سه شنبه در بندر بیروت تا کنون مرگ 135 نفر و زخمی شدن پنج هزار نفر تایید شده است.

 انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا مانند ترقه بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتداء انفجار کوچک و سپس با سرایت آتش به انباری از نیترات آمونیوم، انفجار شدید رخ داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید