خبر خوش روسیه درباره واکسن کووید 19/ دارو آویفاویر چند روز پس از مصرف کرونا را از بین می برد؟

کدخبر: ۳۵۴۴۳۰
نتایج اولیه آزمایش بالینی داروی آویفاویر در درمان ویروس کرونا موفقیت آمیز بوده است. این دارو چهار روز پس از مصرف به از بین رفتن ویروس در بدن ۶۲.۵ درصد از شرکت کنندگان منجر شد.
خبر خوش روسیه درباره واکسن کووید 19/ دارو آویفاویر چند روز پس از مصرف کرونا را از بین می برد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، پزشکان روسی نتایج نخستین مرحله آزمایش بالینی داروی «آویفاویر»(Avifavir) برای درمان کووید ۱۹ را منتشر کرده‌اند.

بنابر گزارش تاس، آویفاویر نسخه‌ای از داروی «فاوی پیراویر» است که داخل روسیه تولید شده و می‌تواند در درمان ویروس کرونا موثر باشد. نتایج آزمایش اولیه نشان داد آویفاویر از بین بردن ویروس کرونا در بدن نیمی از شرکت کنندگان در آزمایش بالینی را سریع‌تر کرده است. نتایج آزمایش اولیه این دارو در کتابخانه الکترونیکی medRxiv منتشر شده است.

در این پژوهش آمده است: آزمایش بالینی اولیه نشان داد آویفاویر عملکرد آنتی ویروسی سریعی دارد. این دارو چهار روز پس از مصرف به از بین رفتن ویروس در بدن ۶۲.۵ درصد از شرکت کنندگان منجر شد. به زودی تاثیرگذاری دوزهای مختلف این دارو بر نرخ بهبود از کووید ۱۹ مورد تحقیق قرار می‌گیرد.

طی آزمایش بالینی اولیه این دارو ۶۰ داوطلب که به ویروس کرونا مبتلا بودند و علائم پنومنی و دیگر نشانگرهای کووید ۱۹ در آنها رصد شده بود، دارو را دریافت کردند. این افراد به ۳ گروه تقسیم شدند، یک گروه داروی بی تاثیر و دو گروه دیگر دوزهای مختلفی از آویفاویر دریافت کردند. همه شرکت کنندگان آنتی بیوتیک و داروهای دیگری نیز مصرف می‌کردند تا علائم ابتلا به کووید ۱۹ در آنها بهبود یابد.

مشاهدات محققان نشان داد در چهارمین روز مصرف دارو، ویروس کرونا در بدن ۶۲.۵ درصد از بیماران دریافت کننده، از بین رفت.

تاکنون محققان موفق به شناسایی چند دارو شده‌اند که در درمان کووید ۱۹ تاثیرگذار است. این داروها شامل فاوی پیراویر، رمدسیویر و ترکیب پروتئین اینترفرون ۲- آلفا هستند. این داروها برای مقابله با ویروس آنفلونزا، هپاتیت سی و ابولا توسعه یافته‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید